Vizuālās mākslas skolotāja izglītība un profesionālā darbība
Author
Kandevica, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Koķe, Tatjana
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījumā “Vizuālās mākslas skolotāja izglītība un profesionālā darbība” tiek analizētas izglītības programmu veidošanās teorētiskās pieejas un normatīvie dokumenti, kas ietekmē vizuālās mākslas skolotāju studiju programmu mērķus, uzdevumus, saturu un formu. Pētījuma mērķis ir: izvērtēt vizuālās mākslas skolotāja studiju programmu atbilstību skolotāja profesionālās darbības vajadzībām vai prasībām. Pētījuma laikā tika izvērtēta skolotāja profesijas standarta un Latvijā pieejamo Vizuālās mākslas skolotāja studiju programmu teorētiskā atbilstība. Iegūtie rezultāti tika salīdzināti ar vizuālās mākslas skolotāja studiju programmu praktisko atbilstību profesijas standartam. Lai noskaidrotu vizuālās mākslas skolotāja studiju programmu praktisko atbilstību profesijas standartam, tika aptaujāti vairāki desmiti vizuālās mākslas skolotāji, kas ir beiguši LU, LPA, DU. Development of theoretical approaches and normative documents of educational programmes that affect the aim, objectives, content and form of the visual art teacher's study programmes are analyzed in the research “Education and Professional Actions of a Visual Art Teacher”. The Aim of the research is to assess the correspondence of the study programmes of a visual art teacher to the needs and requirements of the teacher's professional actions. Theoretical correspondence of standards of the teacher's profession and available study programmes of the visual art teacher in Latvia was assessed in the research. The result obtained was compared to the practical correspondence of the visual art teacher's study programmes. In order to find out practical correspondence of the visual art teacher's study programmes to the standards of the profession, several visual art teachers who had graduated from LU, LPA and DU were questioned.