Saskarsmes veidošana bērniem ar valodas traucējumiem jaunākajā pirmsskolas vecumā
Author
Broka, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir „Saskarsmes veidošana bērniem ar valodas traucējumiem jaunākajā pirmsskolas vecumā”.
Darba mērķis ir pētīt saskarsmes nozīmi ceturtajā dzīves gadā bērniem ar valodas attīstības traucējumiem.
Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz M.Pļavnieces, L.Dubkeviča, Dž.Boulbija, D.V.Vinnikota, D.Dzinteres atziņām. Teorētiskajā daļā analizēti šādi jautājumi:
•saskarsmes procesa būtība;
•trīsgadīga bērna ar valodas traucējumiem psihofizioloģiskais raksturojums;
•rotaļas nozīme saskarsmes veidošanā.
Pētījuma praktiskajā daļā autore, izmantojot pētīšanas metodes, analizēja bērnu saskarsmes prasmes. Pamatojoties uz analīzi, autore izstrādāja saskarsmes plānu – modeli un realizēja to praksē. Uz iegūto rezultātu pamata autore secināja:
•saskarsmes procesa veidošana ir individuāls process;
•bērni labprāt saskarsmi veido rotaļājoties;
•saskarsmes plāns – modelis bagātināja pedagoģisko procesu. Title of this Master’s thesis is “Communication development for children with speech disorders in the youngest preschool age”.
Goal of the thesis is: to research the meaning of communication for children with speech disorders in the forth year of life.
The theoretical part is based on M. Plavniece, L. Dubkevica, J. Bowlby, D.W. Winnicott, and D. Dzintere concepts. Within the theoretical part have been analyzed such questions as:
•substance of communication;
•psychological and physiological characteristic of a three year old child with speech disorders;
•the role of play for development of communication.
In the practical part of the thesis the author used research methods to analyze the communication skills of children. The author developed a communication plan – model based on this research and implemented it in practice. Based on the results of this implementation the author came to the conclusions:
•the development of the communication process is an individual process;
•children are gladly communicating while playing;
•the plan - model for communication enriched the pedagogical process.