Show simple item record

dc.contributor.advisorKaņepēja, Ruta Ināraen_US
dc.contributor.authorŠaicāne, Anitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:53Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:53Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other5348en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11623
dc.description.abstractMūsdienu pieejas meklējumi trīs līdz četrus gadus vecu bērnu adaptācijā. Autors: Anita Šaicāne Zinātniskais vadītājs: profesore Dr. paed. R. I. Kaņepēja Darba apjoms. 66 lappuses, 3 tabulas, 13 attēli; pielikumi 61 lappuse. Pētījuma objekts. Pedagoģiskais process pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma priekšmets. Trīs līdz četrus gadus vecu bērnu adaptācijas process. Pētījuma mērķis. . Adaptācijas procesa organizācijas un satura vadlīniju izstrāde. Darbs izstrādāts pedagoģijas nozarē, pirmsskolas pedagoģijas teorijas un metodikas apakšnozarē. Tas sastāv no trīs daļām: Teorētiskā darba daļā tika analizēta zinātniskā literatūra par adaptāciju, adaptācijas būtību, adaptāciju ietekmējošiem faktoriem, adaptācijas pakāpju procesiem. Noskaidrots kāda ir ģimenes loma adaptācijas procesā, kāda ir rotaļu loma sekmīgā bērnu adaptācijā. Praktiskā darba daļā veicot bērnu pedagoģiskos novērojumus pirmsskolas izglītības iestādē, caur rotaļu, dažādu pasākumu un aktivitāšu analīzi, tiek sekmēta bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma laikā tika pielietota literatūras analīze, novērojumu analīze, kas iegūta četru gadu laikā, apkopota anketēšanas, aptauju un pārrunu laikā iegūtā informācija. Veikti pasākumi četru gadu garumā, lai uzlabotu bērnu adaptāciju. Secinājumi. Mainoties mikrosociālajai videi ir ļoti svarīgi, lai bērns tam justos gatavs un tiktu sagatavots makrosociālai videi. Pielāgošanās jauniem, neierastiem apstākļiem, kur parasti notiek mājas apstākļos izstrādātā dinamiskā stereotipa laušana, kas rada emocionāla stresa situācijas. Nepieciešams veikt iepriekšējās sagatavošanas pasākumus, lai sagatavotu bērnus pirmsskolas izglītības iestādes apmeklēšanai. Atslēgas vārdi. Trīs līdz četrus gadus vecs bērns, adaptācija. Pētījuma metodes. 1.Zinātniskās un metodiskās literatūras studēšana. 2.Novērošanas metode, intervēšana, anketēšana, pārrunas, praktiskais darbs, rotaļu izvēle, novērojumu analizēšana. Šo pētījumu var izmantot pirmsskolas skolotāji savā tiešajā darbā.en_US
dc.description.abstractAim: Research of modern adaption approach for children three to four years age; Author: Anita Saicane Supervisor of the diploma paper: Prof. Dr. paed. R. I. Kanepeja; Volume of the diploma paper: 66 pages, additions 61 pages. Subject of research. Pedagogical process in pre – school educational instances. Item of research. Adaptational process for children three to four years age. Goal of research. Organization system and guideline creating for adaptational process. Work developed in pedagogy sector, theory and methodology for pre – school sub – sector. It consists of three parts: In the theoretical part of the diploma paper author analyses scientific literature about adaptation, essence of adaptation, facts, that affects adaptation and process of adaptation stages. In the practical part of the diploma paper author shows results of four year long research of adaptational sector in pre – school education institution by observation analysis, literature analysis, questionnaire analysis and information from discussions. Conclusions: It is very important to be sure, that when changing micro-social environment, child would be ready and prepared also for marco-social environment. Adaptation for new, previously unexperienced conditions, when stereotypical home-created oppinion breaks, can cause stress related situations. It is important to create activities of previous introduction, before children attend pre – school educational instances. Keywords. Child three to four years age, adaptation. Research method 1.Study of scientifical and methodical literature. 2.Observing method, interviewing, questionnaire, discussion, practical activities, choosage of games, observation summary analysis. This research can be used in direct work of pre – school teachers.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMūsdienu pieejas meklējumi trīs līdz četrus gadus vecu bērnu adaptācijāen_US
dc.title.alternativeResearch of modern adaption approach for children three to four years ageen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record