• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mobinga, piesaistes stilu un naidīguma savstarpējās sakarības 11 līdz 16 gadus veciem pusaudžiem

Thumbnail
Öffnen
299-6484-Vita_Rumpetere_Psih010182.pdf (340.5Kb)
Autor
Katkova, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baumane, Ieva
Datum
2007
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Maģitsra darba tēma ir „ Mobinga, piesaistes stilu un naidīguma savstarpējās sakarības 14-15 gadus veciem pusaudžiem”. Tika izvirzīti sekojoši pētījuma jautājumi: Vai pastāv atšķirības piesaistes stilu un naidīguma rādītājos pusaudžiem, kuri ir mobinga upuri, pusaudžiem, kuri ir pāridarītāji, pusaudžiem, kuri ir mobinga upuri/pāridarītāji un pusaudžiem, kuri nav iesaistīti mobingā? Vai pastāv sakarības starp piesaistes stiliem un naidīgumu pusaudžiem, kuri ir mobinga upuri, pusaudžiem, kuri ir pāridarītāji, pusaudžiem, kuri ir mobinga upuri/pāridarītāji un pusaudžiem, kuri nav iesaistīti mobingā? Ja sakarības starp piesaistes stiliem un naidīgumu pusaudžiem, kuri ir mobinga upuri, pusaudžiem, kuri ir pāridarītāji, pusaudžiem, kuri ir mobinga upuri/pāridarītāji un pusaudžiem, kuri nav iesaistīti mobingā, pastāv, tad kādas tās ir? Pētījumā tika iekļauti 14-15 gadus veci 120 pusaudži (55 meitenes, 65 zēni), kuri mācās pilsētas vispārizglītojošo skolu 7. un 8. klasē. Katrā apakšgrupā tika iekļauti 30 respondenti, kuri tika pielīdzināti pēc dzimuma. Pētījumā izmantotās metodes: „Attiecību aptauja” (The Relationship Questionnaire, Bartholomew, Harowitz, 1991); „Agresijas aptauja” (The Aggression Questionnaire, Buss, Perry, 1992); „Mobinga aptauja” (Rumpētere, 2007). Pētījuma galvenie secinājumi: Kopumā tika konstatētas statistiski nozīmīgas atšķirības piesaistes stilos, izņemot izvairīgi bailīgo piesaistes stilu, pusaudžiem, kuri ir mobinga upuri, pusaudžiem, kuri ir pāridarītāji, pusaudžiem, kuri ir mobinga upuri/ pāridarītāji un pusaudžiem, kuri nav iesaistīti mobingā. Pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības naidīguma rādītājos pusaudžiem, kuri ir mobinga upuri, pusaudžiem, kuri ir pāridarītāji, pusaudžiem, kuri ir mobinga upuri/ pāridarītāji un pusaudžiem, kuri nav iesaistīti mobingā ; Kopumā netika konstatētas statistiski nozīmīgas sakarības starp naidīgumu un piesaistes stiliem pusaudžiem, kuri ir mobinga upuri, pusaudžiem, kuri ir pāridarītāji, pusaudžiem, kuri ir mobinga upuri/ pāridarītāji, izņemot statistiski nozīmīgu pozitīvu sakarība starp naidīgumu un izvairīgi bailīgo piesaistes stilu pusaudžiem, kuri ir pāridarītāji un statistiski nozīmīgu pozitīvu sakarību starp naidīgumu un ar attiecībām pārņemto piesaistes stilu pusaudžiem, kuri nav iesaistīti mobingā. Atslēgas vārdi: mobings, piesaistes stili, naidīgums, pusaudzis
 
The present MA paper entitled „Relations between 14-15 old adolescents mobing behaviour, attachment styles and hostility”. The main aims of research was: to examine the attachment styles and hostility differences between mobing victims, persecutors, mobing victims/persecutors and those are not involved in mobing behaviour; to investigate what correlations if any established are between mobing behaviour of adolescents, their attachment styles and hostility. The target population of research: the research group insisted from adolescents, aged 14-15. All respondents were pupils of Latvia comprehensive schools, forms 7-8: 55girls, 65 boys. The group was formed according to the principle of equalization. The methods of the research: „The Relationship Questionnaire” (Bartholomew, Harowitz, 1991); „The Aggression Questionnaire” (Buss, Perry, 1992); „The Mobing Questionnaire” (Mobinga aptauja, Rumpetere, 2007). The main conclusion of the research: There are significant differences between mobing victims, persecutors, mobing victims/persecutors and those are not involved in mobing behaviour of attachment styles; There are significant differences between mobing victims, persecutors, mobing victims/persecutors and those are not involved in mobing behaviour of hostility; In general, there are not significant corellations between attachment styles and hostility for mobing victims, persecutors, mobing victims/persecutors and those are not involved in mobing behaviour, except for significant positive corellations between fearful-avoidant attachment style and hostility for persecutors, and between preoccupied attachment style and hostility for those are not involved in mobing behaviour. Key words: mobing, attachment styles, hostility, adolescent
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11648
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV