Show simple item record

dc.contributor.advisorZaiceva, Ārijaen_US
dc.contributor.authorMūrniece, Jolantaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:56Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:56Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other6501en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11649
dc.description.abstractDiplomdarba mērķis ir noskaidrot kritiskās domāšanas veicināšanas pedagoģiskās sistēmas efektivitāti apstākļa vārdam paredzētajās stundās pamatskolas 7. klasē. Kritiskās domāšanas sistēma dod skolēnam iespēju orientēties savā domāšanā, izzināt sevi, liek domāt pašam. Pētījuma laikā noskaidrots, ka kritiskās domāšanas sistēma ir piemērota un pat nepieciešama Latvijas izglītības sistēmai, jo viena no svarīgākajām prasmēm atvērtā un demokrātiskā sabiedrībā ir spēja kritiski domāt. To var izmantot jebkura temata, arī apstākļa vārda apguvē. Kritiskās domāšanas sistēma balstīta uz trīs fāžu modeli, kurā iepriekšējā pieredze tiek saistīta ar jauno informāciju. Diplomdarba autore izmēģinājumdarbībā secināja, kritiskās domāšanas metožu un paņēmienu izmantojums atvieglo mācību vielas apguvi, padara to vairāk saistošu 7. klases skolēniem. Pētījumā iesaistītie skolēni atzina, ka, strādājot ar šīm metodēm, paaugstinās mācību motivācija un mērķtiecība, rodas vēlme iegūt jaunu informāciju. Skolēni var darboties paši, var darboties aktīvi, un tas atvieglo mācību darbu un uztveri. Kritiskās domāšanas sistēmas izmantojums sniedz ilgāku un vairāk kvalitatīvu informācijas paturēšanu atmiņā. Izmēģinājumdarbības laikā tika pilnīgotas dzimtās valodas standartā minētās kompetences – komunikatīvā, mācīšanās, valodas kompetence. Apgūstot mācību vielu par apstākļa vārdu, tika pilnīgota skolēnu prasme mācīties, analizēt, darboties ar informāciju, pilnveidota prasme spriest, izteikties, prezentēt.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research paper is to explore the efficiency of critical thinking as a pedagogical method while teaching adverb in Form 7. The system of critical thinking gives students an opportunity to be competent of their thinking, cognize themselves, makes them thin independently. During the research it is found out that the system of critical thinking is not only suitable but also is required to be used by the educational system in Latvia as one of the most important skills of an open and democratic society is an ability to think critically. It can be used while teaching any topic, including adverb. The system of critical thinking is based on three-phase model in which the previous experience is connected to new information. During the field tests the author of the research came to conclusions that the using of methods and techniques of critical thinking makes the learning process easier, makes it more interesting for Form 7 students. The students involved into the research admitted that when using these methods the level of motivation and determination rose, the interest to acquire new information appeared. Students can work independently, they can be active and it makes learning process and perception easier. The using of critical thinking methods helps to remember the information for longer time. During the field testing of these methods the following proficiencies mentioned in the native language curriculum were developed – communicative, learning and language proficiency. While acquiring the adverb the students’ skills to learn, to analyze, to work with information were developed as well the ability to judge, to express and to present their opinions.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleKritiskās domāšanas veicināšanas pedagoģiskās sistēmas izmantojums apstākļa vārda apguvē pamatskolas 7.klasē.en_US
dc.title.alternativeUsage of critical thinking promotion for pedagogical systems for Form 7 of elementary school can be done through of aquisition of adverbs.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record