Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorStikāne, Ilzeen_US
dc.contributor.authorĶempe, Zaneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:59Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:59Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other7259en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11676
dc.description.abstractMūsdienu sabiedrībā vienas no svarīgākajām zināšanām ir otrās valodas zināšanas – tās valsts valodas zināšanas, kurā cilvēks dzīvo. Svarīgi ir ne tikai prast rakstīt un runāt otrajā valodā, bet arī apzināties un izprast šīs tautas vēsturi un kultūru. Diplomdarbs „Sociokultūras kompetences pilnveidošana pasaku apguves stundās 10.klasē mazākumtautību izglītības programmā” izstrādāts ar mērķi izpētīt, kā pilnveidot mazākumtautību skolas skolēnu sociokultūras kompetenci pasaku apguves procesā 10. klasē. Diplomdarbs sastāv no 3 daļām. Pirmajā diplomdarba daļā autore veic lingvodidaktiskās un lingvokulturoloģiskās teorētiskās literatūras analīzi, kā arī iepazīst sociokultūras kompetences jēdzienu. Otrajā diplomdarba daļā autore raksturo skolēnu vecumposma īpatnības un konkrētās klases skolēnu reālo kulturuloģisko zināšanu un prasmju līmeni. Trešajā diplomdarba daļā autore attēlo mācību izmēģinājumdarbību un tās rezultātus. Diplomdarba apjoms ir 70 lpp., tajā ir 5 attēli un pievienoti 9 pielikumi. Darbā izmantoti 42 literatūras avoti. Pētījumā apstiprinājās, ka skolēnu sociokultūras kompetence pasaku iepazīšanas stundās pilnveidojas, ja skolotājs organizē mācības, balstoties uz skolēnu reālo kulturoloģisko zināšanu un prasmju līmeni. Apstiprinājās arī pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze, ka svarīgi stundās salīdzināt dzimtās valodas un latviešu tautas pasaku saturu, neaprobežojoties tikai ar jaunu vārdu un vārdu savienojumu apguvi.en_US
dc.description.abstractIn nowadays society one of the most important knowledge is ability to speak in the second language – in that country's language in which you live in. Important is not only know how to write and speak in the second language, but also to be aquainted with other country's history and culture. Diploma work “Improvement of socioculture's competence in smaller nation th schools in the 10forms with a help of fairy tales” made with the goal to research, how to th improve smaller nation school students, who learn in the 10form, socioculture's competence with a help of fairy tales. Diploma work consists of 3 parts: In the first part author makes lingvodidatikal and lingvoculturological theoretical literature's analysis, how to understand socioculture's competence notion. In the second part author describes students age quatities and definite class children culture social knowledge and ability level. In the third part author shows learning testing work and it's results. Amount of diploma work is 70 pages, 5 pictures included and enclosed 9 supplements. In work used 42 literature sources. In research work it was shown, that children socioculture's competence in aquainting with fairy tales works better, if teacher organizes learning according to real level of socioculture's knowledge and abilities. Hypotesis was also true, that in lessons it is very important to compare native language's and latvian language's fairy tales contect, not stopping with learning the new words and word combinations.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSociokultūras kompetences pilnveidošana pasaku apguves stundās 10.klasē mazākumtautību izglītības programmā.en_US
dc.title.alternativeImprovement of socioculture's competence in smaller nation schools in the 10th forms with a help of fairy tales.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige