Skolēnu radošās darbības veicināšana latviešu literatūras stundās vakara (maiņu) vidusskolā
Author
Kušnere, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rutka, Lūcija
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba mērķis ir izpētīt skolēnu radošās darbības attīstību latviešu literatūras stundās vidusskolā. Šī pētījuma objekts ir literatūras mācību process 11. klasē, pētījuma priekšmets - skolēnu radošā darbība latviešu literatūras stundās.
Pētījuma teorētiskā daļa sastāv no četrām apakšnodaļām: pirmajā aplūkota radošā darbība mācību procesā, otrajā sniegts vecāko klašu skolēnu personības psiholoģiski pedagoģiskais raksturojums, trešajā raksturots skolotājs kā radošās darbības veicinātājs, ceturtajā aplūkota skolēnu radošās darbības veicināšana literatūras stundās, balstoties uz R. Bebres, V. Zelmeņa, I. Maslo, R. Alijeva, R. Baltušītes, J. Rudzīša, A. Šponas, I. Kona, V. Krutecka, A. Ļeontjeva, Ļ. Vigotska, A. Maslova u.c. latviešu un ārzemju pedagoģijas un psiholoģijas pētnieku atziņām.
Pētījums sastāv no 148 lappusēm, tajā ir 12 tabulas, 48 attēli, izmantotas 124 literatūras avoti.
Hipotēze apstiprinājās. Pētījuma rezultāti liecina, ka skolēnu radošā darbība attīstās veiksmīgāk, ja mācību procesā tiek pielietoti daudzveidīgi uzdevumi, kas orientēti uz skolēna radošo darbību un ja mācību procesā tiek pielietotas dažādas – skolēnu aktivitāti veicinošas - mācību metodes. The aim of this master’s thesis is to explore the development of schoolchildren’s creative work at the lessons of Latvian literature in secondary school. The subject of this exploration is the process of studying literature in the 11th class, the object of exploration is students’ creative work at Latvian literature lessons.
Theoretical part of the investigation consists of four chapters: the first one explores creative work in the study process, the second contains psycho-pedagogical characteristies of senior class school students, the third one characterises a teacher as an initiator of creative work, the fourth chapter regards methods of urging students’ creative activity at literature lessons based on R. Bebres, V. Zelmeņa , I. Maslo, R. Alijeva, R. Baltušītes, J. Rudzīša, A. Šponas, I. Kona, V. Krutecka, A. Ļeontjeva, Ļ. Vigotska, A. Maslova and other Latvian and foreign researchers in pedagogies and psychology.
The thesis contains 148 pages, 12 tables, 48 picture and references on 124 literary sources.
The hypothesis proved to be true. The results of investigation show that the students’ creative work is more successful in case when the study process includes diverse tasks directed to stimulating students’ creative activity by means of some urging methods of teaching students.