Arodizglītības vēsturiskā pieredze un attīstības tendences Rīgas Tūrisma un tirdzniecības skolā

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Latvijas Universitāte

Language

N/A

Abstract

2008. gadā Rīgas Tūrisma un tirdzniecības skola svinēs skolas dibināšanas 65. gadadienu, kas pamudināja atskatīties uz paveikto, apkopot materiālus: kā veidojusies šī skola, kāda ir bijusi skolas misija, kā valsts noteiktā politika ietekmējusi skolas attīstību, kā skolas darbību virzījušas personības. Rast atbildi uz šiem jautājumiem tāds ir maăistra darba merėis. Skolas vēsture cieši saistīta ar Rīgas attīstību. Latviešu tautas pedagoăijā akcents likts uz bērna gatavošanu darba dzīvei. Aroda prasmēm sevišėa uzmanība pievērsta jau no 16. gadsimtā, kad amatnieki tika organizēti cunftēs. Par skolas pirmsākumu var uzskatīt 1805. gadu, kad tika izveidota pirmā meiteĦu skola Latvijā pie Ăertrūdes baznīcas, saukta par Fišera un Hoca institūtu. 1919. gada 1. augustā nodibina Latvijas arodskolu nodaĜu, izveido 2 tehniskās skolu tipus: zemāko – tirdzniecības skolas, vidējas – komercskolas. Pēc Otrā pasaules kara, mainoties valsts politikai, tiek pārkārtots mācību un audzināšanas darbs. Ekonomikas attīstība republikā prasīja augstas kvalifikācijas speciālistus jaunās nozarēs. Tas atspoguĜojies arī skolas nosaukumā - Rīgas Tūrisma un tirdzniecības skola. Pēc Latvijas valstiskās neatkarības atjaunošanas mainījusies Latvijas izglītības sistēma. Sociāli ekonomiskie apstākĜi valstī ietekmē skolu kontingenta sastāvu. Skolai jādomā par saglabāšanos izglītības sistēmā, tāpēc jauzlabo mācību programmu saturs, ievērojāmi jāuzlabo mācīšanas kvalitāti. Jauniešiem trūkst informacijas par profesiju pieprasījumu darba tirgū, darba tirgus attīstības perspektīvām, būtu nepieciešams regulāri veikt un publicēt pētījumus, prognozēt darba tirgus specifiku un attīstības tendencēs Latvijā.
In 2008 Riga Trade and Tourism Vocational School is celebrating its 65th anniversary, that is why it necessary to overview the history of the school summarizing all the materials. The present work sets the following questions: how was the present school founded, what was the main goal of the school at that time, how state politics influenced the school’s development. All the abovementioned questions were set as the main goal of the present paper and subsequently were explored. The history of the school is closely connected with the history of Riga. Preparation of a person to a life in professional sphere has always been stressed in state’s pedagogy. Special attention was paid to craft skills already in 16th century when craftsmen were formed in guilds. The beginning of the history of Riga schools could be considered the foundation of the first school for girls by Gertrudes church in 1805, which gained the name Fisher and Hoc Institute. In 1999 on August 1, Latvian Vocational School Department was founded, which formed two types of vocational schools: trade and commercial schools. After the World War II, due to political changes in the country, the educational and upbringing systems were altered. The state economic development required high-qualified specialists in various fields. The school was also influenced by its working staff – headmasters and teachers. The present work analyses the teachers’ lists. Social and economic conditions in the country have influenced the working staff of the school. The school is following the set standards developed and approved by Latvian system of education.

Keywords

Citation

Relation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By