Skolotāju izpratne par savas profesijas prestižu privātskolā un valsts skolā
Author
Lapiņa, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rubene, Zanda
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Autore Solvita Lapiņa, “Skolotāju izpratne par savas profesijas prestižu privātskolā un valsts skolā”
Bakalaura darbs izstrādāts ar mērķi noskaidrot skolotāju izpratni par savas profesijas prestižu privātskolā un valsts skolā, izanalizēt faktorus, kas ietekmē pedagoga profesijas prestiža veidošanos un iespējas to paaugstināt, ar aptaujas palīdzību pierādīt, ka nepastāv atšķirība starp skolotāju izpratni par savas profesijas prestižu starp privātskolas skolotājiem un valsts skolas skolotājiem.
Pamatojoties uz teorētiskās literatūras analīzes rezultātā iegūtajiem secinājumiem un empīriskā pētījuma rezultātiem, pētījumā noskaidrots, ka viens no svarīgākajiem faktoriem, kas ietekmē skolotāja profesijas prestižu, ir sabiedrības attieksme un zemais atalgojums.
Pētījuma gaitā tika noskaidrota privātskolas un valsts skolas skolotāju apmierinātība ar darba atalgojumu, ar profesijas izvēli, un kā skolotāji vērtē savas profesijas prestižu sabiedrībā šobrīd. Izejot no šiem minētajiem kritērijiem, pētījumā rezultātā tika pierādīts, ka skolotāju izpratne par savas profesijas prestižu privātskolā un valsts skolā neatšķiras.
Atslēgvārdi: skolotājs, profesija, prestižs, izglītība. Author Solvita Lapiņa, ”Teachers’ understanding of the prestige of their profession at a private school and state school.”
The Bachelor paper has been elaborated with the aim to find out teachers‘ understanding of the prestige of their profession at a private school and state school, to analyze those factors which influence the formation of the prestige of profession and possibilities to increase it; to prove with the help of a questionaire that there is no difference in understanding the prestige of their profession between private and state school teachers.
Basing on conclusions of the analysis of theoretical literature and results of empiric research, the author has found out that one of the most important factors which influences the prestige of teacher’s profession is the attitude of society and the low remuneration.
Satisfaction with remuneration with the selection of profession and how private and state school teachers evaluate the prestige of their profession in society have been found out in the process of research. Basing on the mentioned criteria the research has proved that teachers’ understanding of the prestige of their profession does not differ in private and state schools.
Keywords: teacher; profession, prestige, education.