Sociālo prasmju apguves veicināšana narkomānijas prevencē bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem
Author
Ozoliņa, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba „Sociālo prasmju apguves veicināšana narkomānijas prevencē bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem” autores Evijas Ozoliņas pētījuma mērķis - izpētīt sociālo prasmju apguves veicināšanu narkomānijas prevencē bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem.
Darbs sastāv no ievada, piecām nodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras un avotu saraksta ar 62 vienībām, diviem pielikumiem. Maģistra darba apjoms - 94 lappuses, tajā iekļautas deviņas tabulas un divas diagrammas.
Pirmajā nodaļā tiek raksturotas sociālās prasmes.
Otrajā nodaļā tiek analizēts narkomānijas jēdziens, būtība un sekas, narkomānijas cēloņu raksturojums, vispārējs narkomānijas prevences pasākumu raksturojums, narkomānijas situācija Latvijā.
Trešajā nodaļa tiek sniegts bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem vispārējs raksturojums.
Ceturtajā nodaļā tiek analizēta mūsdienu pieredze sociālo prasmju veicināšanā narkomānijas prevencē.
Piektajā nodaļā tiek aprakstīts pedagoģiskais eksperiments sociālo prasmju apguves veicināšanā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem.
Pētījumā ir apstiprinājusies izvirzītā hipotēze - bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem mērķtiecīga sociālo prasmju veicināšana sekmē narkomānijas prevenci. The aim of this master’s qualification paper on “Development of social skills in order to prevent drug abuse among children with mental retardation” by Evija Ozoliņa was to examine the ways of improvement the social skills in order to be more efficient to prevent drug abuse among children with mental disorders.
The Paper consists of an introductory part, five chapters, conclusions, bibliography and the list or sources with 63 entries and two appendixes, pages in the total 94, including nine charts and two diagrams.
In the first chapter the author describes social skills.
The second chapter refers to the concept of drug addiction and gives an insight into causes that may lead to drug abuse and its consequences. It also reveals the situation of drug abuse in Latvia and provides general information on the cause and effect of drug addiction.
The third chapter refers to a general description of mental disorders suffered by children.
In the forth chapter the author analyses the today’s experience in development of social skills in order to prevent the drug addiction.
The fifth chapter gives an insight in results of an educational experiment that was intended to improve the social skills of children with mental disorders.
This research proves the hypotheses that determined contribution to develop the social skills of children with mental disorders helps to prevent drug abuse.