Show simple item record

dc.contributor.advisorVīgante, Rasmaen_US
dc.contributor.authorKleinhofa, Nataļjaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:05Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:05Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other8964en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11728
dc.description.abstractMaģistra darbā tiek izvērtētas pirmsskolas vecuma bērnu ar psihiskās attīstības traucējumiem izziņas procesu veidošanas iespējas izmantojot autores izstrādātu, uz neiropsiholoģisko pieeju balstītu programmu. Darba mērķis – iepazīties ar izzinošo spēju attīstības iespējām bērniem ar psihiskās attīstības aizkavēšanos. Par pētījuma praktisko pamatu tika ņemts darbs īslaicīgas uzturēšanās grupā Biedrībā “Bērnu agrīnās attīstības centrs”. Darbs sastāv no ievaddaļas, divām teorētiskajām daļām, praktiskās daļas, nobeiguma, izmantotās literatūras saraksta un pielikumiem. Pirmajā darba daļā tiek raksturoti jēdzieni “attīstība” un “psihiskās attīstības aizkavēšanās”, izklāstīta jautājuma vēsture, psihiskās attīstības aizkavēšanās rašanās cēloņi un klasificēšana. Otrajā daļā tiek aplūkots izzinošo procesu jēdziens pirmsskolas vecuma bērniem ar normālu attīstību un tā paša vecuma bērniem ar psihiskās attīstības aizkavēšanos. Tiek novērtētas jaunāko pedagoģisko tehnoloģiju pielietojuma iespējas un nozīme izzinošo spēju attīstības sfērā pirmsskolas vecuma bērniem ar psihiskās attīstības aizkavēšanos ārpusskolas bērnu iestādes īslaicīgas uzturēšanās grupas apstākļos. Trešajā darba daļā autore veic eksperimentālo datu analīzi, kuri tika iegūti autores radītās eksperimentālās attīstošas programmas pielietojuma rezultātā, tās pamatā bija neiropsiholoģiskā pieeja bērnu ar psihiskās attīstības aizkavēšanos izzinošo spēju korekcijai un attīstībai. Autore arī ir izstrādājusi priekšlikumus par programmas efektīvu izmantošanu sadarbībā ar vecākiem. Darba izstrādē izmantojamā informācija tika iegūta no dažādiem literārajiem avotiem, ciešā sadarbībā ar vecākiem un speciālistiem, balstoties uz bērnu individuālajām īpatnībām. Darbā ir izmantotas 19 tabulas, 9 attēli, 78 literārie avoti, kā arī ir pievienoti 12 pielikumi.en_US
dc.description.abstractIn Master's work are estimated preschool age child violation of the psychical development form of cognition processes possibilities utilizing authors produced, propped up by the neurologistic approach program. Purpose of work – to make acquaintance with possibilities of development of cognitive capabilities for time-lagged children psychical development. For practical basis of research work is taken a short-term stay of group at Association “The Center for Children’s Early Development”. Work consists of introductory part, two sections of theoretical part, practical part, conclusion, list of the used literature and appendixes. Concepts “development” and “delay of psychical development” are characterized in the first part of work, history of question, classification of delays and reason of origin of delay of psychical development, is refreshed. In the second part the concept of cognitive processes is examined for the normally developing children of preschool age and children time-lagged psychical development of the same age. Possibilities and value of application of the newest pedagogical technologies are estimated in the field of development of cognitive capabilities for the children of preschool age time-lagged psychical development in the conditions of group of short-term stay at out-of-school child's establishment. In the third part of work an author conducts the analysis of the got experimental data as a result of application of the experimental developing program created by author, in basis of which neuro psychological approach lay to the problem to the correction and development of cognitive capabilities for children time-lagged psychical development. An author also developed suggestion on the effective use of the program in collaboration with parents. Developing this work was obtained the information from different literary sources in a close collaboration with parents and specialists based on the individual feature of children. In this work are used 19 profiles, 9 charts, 78 literary sources and also are included 12 attachments.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleIzziņas procesu veidošana pirmsskolas vecuma bērniem ar speciālām vajadzībāmen_US
dc.title.alternativeDevelopment of Cognitive Processes in Preschool Children with Special Needsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record