Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorDineva, Karīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:05Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:05Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other9006en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11732
dc.description.abstractAngļu valodas stundu izvirzīto mērķu sasniegšana nav atkarīga vienīgi no valodas kompetences. Vēlamais mācību rezultāts nevar tikt sasniegts, ja klasē pastāv disciplīnas problēmas. Neskatoties uz to, palielinoties cilvēktiesību nozīmei, skolotājiem ir jāatklāj jauni disciplīnas uzlabošanas veidi nevis jāseko apbalvojumu un sodu metodei. Līdz ar to, diplomdarba mērķis ir izpētīt, vai kooperatīvās mācīšanās pamatprincipu pielietošana uzlabo disciplīnu angļu valodas stundās vidusskolā. Atsevišķa gadījuma pētījums, lai sasniegtu diplomdarba izvirzīto mērķi, tika īstenots Rīgas 85. vidusskolā. Pirmkārt, tika apkopota teorētiskā literatūra par pusaudžu vecumposma īpatnībām, disciplīnu un kooperatīvās mācīšanās pamatprincipiem, un tika izveidots kooperatīvās mācīšanās disciplīnas uzlabošanas plāns. Otrkārt, vidusskolas skolēni aizpildīja anketu, kuras mērķis bija noskaidrot skolēnu viedokli par disciplīnu, disciplīnas problēmu cēloņiem un viņu attieksmi pret kooperatīvās mācīšanās izmantošanu angļu valodas stundās. Treškārt, tika intervēti trīs angļu valodas skolotāji, lai uzzinātu par viņu pieredzi disciplīnas uzlabošanā un kooperatīvās mācīšanās izmantošanā. Ceturtkārt, tika sastādītas un novadītas četras mācību stundas bez un četras mācību stundas ar kooperatīvās mācīšanās pamatprincipu pielietojumu, vadoties pēc kooperatīvās mācīšanās disciplīnas uzlabošanas plāna. Šīs stundas tika novērotas, izmatojot diplomdarba autores izveidotās stundu novērošanas veidlapas. Visbeidzot, tika analizēta iegūtā informācija, lai noskaidrotu, vai diplomdarba mērķis ir bijis sasniegts. Iegūtā informācija atklāja, ka galvenie disciplīnas problēmu cēloņi ir nepietiekama motivācija un neapmierinātas pamatvajadzības. Skolotāji disciplīnas uzlabošanai galvenokārt izmanto īstermiņa stratēģijas, piemēram, aizrādīšanu, tomēr skolēni dod priekšroku uzdevumiem, kuros viņi var aktīvi iesaistīties, tādā veidā radot mazāk disciplīnas problēmu. Pētījums rādīja arī to, ka kooperatīvās mācīšanās pamatprincipu izmantošana var kalpot kā ilgtermiņa disciplīnas uzlabošanas stratēģija, pievēršoties disciplīnas problēmu cēloņiem tā vietā, lai uz laiku novērstu traucējošu uzvedību. Lai panāktu disciplīnas uzlabošanos, kooperatīvā mācīšanās jāievieš pakāpeniski, neizlaižot sociālo iemaņu apgūšanu un stundas norises pārrunāšanu. Vēl jo vairāk, uzdevumus mācību grāmatās var pārveidot, izmantojot kooperatīvās mācīšanās pamatprincipus, lai sasniegtu stundas akadēmisko mērķi un uzlabotu disciplīnu.en_US
dc.description.abstractAchievement of the aims stated for the English lessons does not depend only on the competence of language. The desired result of the lesson cannot be achieved if discipline problems persist in the classroom. Nevertheless, due to the increased significance of the human rights, the teachers need to discover new ways of improving the discipline rather than follow the reward and punishment method. Therefore, the aim of the Diploma Paper was to explore whether the usage of the cooperative learning basic principles improves the discipline in secondary school English classes. A case study in the Riga Secondary School No. 85 was carried out in order to achieve the aim. First, the theoretical literature on the adolescence age peculiarities, discipline and the cooperative learning basic principles was studied and a cooperative learning discipline managing plan was deigned. Secondly, questionnaires for secondary school students were completed in order to discover their opinion about the discipline, the reasons for misbehaviour and their attitude towards application of the cooperative learning during the English classes. Thirdly, three English language teachers were interviewed in order to find out their experience in improving the discipline and using the cooperative learning. Fourthly, four lessons without and four lessons with the usage of the cooperative learning were designed and carried out according to the cooperative learning discipline managing plan. These lessons were observed according to lesson observation sheets designed by the author of this Paper. Finally, the data was analysed in order to discover whether the aim of the Diploma Paper had been achieved. The data revealed that the main reasons for the students’ misbehaviour are insufficient motivation and unsatisfied basic needs. The teachers mainly use short-term strategies like reproaches as means of improving the discipline while students prefer to be involved in activities providing more activity thus causing less discipline problems. The research also showed that application of the cooperative learning basic principles can serve as a long-term discipline managing strategy thus addressing the causes for the misbehaviour instead of temporarily eliminating the disruptive behaviour. In order to achieve improvement of the discipline the cooperative learning should be introduced gradually without omitting introduction of the social skills and reflection on the lesson procedure. What is more, course book activities can be modified by using the cooperative learning basic principles in order to achieve the academic aim of the lesson and improve the discipline.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleKooperatīvās mācīšanās pamatprincipi disciplīnas uzlabošanai angļu valodas stundās vidusskolāen_US
dc.title.alternativeCooperative Learning Basic Principles as a Means of Improving Discipline in Secondary School English Classesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию