Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorGribanova, Svetlanaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:05Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:05Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other9026en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11733
dc.description.abstractMūsdienās, kad angļu valoda ir starpkultūru saziņas valoda, robežas ir atvērtas, tehnoloģijas ir augstu attīstītas un plaši izmantojamas, cilvēki komunicē ar interneta, e-pasta un vēstuļu palīdzību, pastāv arī labas iespējas mācīties vai arī dabūt darbu ārzemēs. Tātad ir ļoti svarīgi būt izglītotam cilvēkam, kurš ir spējīgs labi rakstīt angļu valodā. Turklāt rakstīšanas prasme ir mācību programmas neatņemama daļa. Tādēļ ir ļoti svarīgi būt veiksmīgam un kompetentam rakstītājam. Diemžēl daudzas skolotājas skaras ar problēmu, ka skolēni nevēlas attīstīt savas rakstītprasmes un pildīt dažādus rakstīšanas uzdevumus. Tādēļ darba mērķis ir izzināt stratēģijas, kuras varētu būt izmantojamas 11. klašu angļu valodas stundās, lai motivētu skolēnus attīstīt rakstītprasmes angļu valodā. Lai sasniegtu darba mērķi, pētījuma metode, kuru izvēlējās diplomdarba autore, ir atsevišķu gadījumu pētījums. Tas tika veikts Jelgavas Valsts ģimnāzijā periodā no 2008. gada 28. janvāra līdz 2008. gada 20. martam. Pētījuma dalībnieki bija 11b klases skolēni. Pētījuma laikā tika izmantotas sekojošās metodes, lai savāktu datus: teorētiskās literatūras analīze, neformālas sarunas ar skolēniem, skolēnu anketēšana, divu skolotāju intervēšana, skolēnu vērošana stundu laikā; iegūto datu analīze. Pētījuma dati demonstrēja, ka skolēni nevēlas attīstīt un vingrināt savu rakstītprasmi. Viņi uzskata, ka rakstīšana ir viena no visgrūtākām valodu iemaņām un skaidro, ka tā izraisa viņiem problēmas, jo tā aizņem daudz laika, atbaida viņus un asociējas ar stresu un bailēm. Bez tam, tā ir problemātiska, jo skolēniem ir grūtības ar pareizrakstību, gramatiku; viņiem pietrūkst vārdu krājuma un viņi nespēj noformulēt domu. Autore, pamatojoties uz izpētīto literatūru, kā arī izanalizējot anketas, novērošanas un intervijas ar skolotājām, izstrādāja un novadīja stundas, kurās izvēlētās motivēšanas stratēģijas un aktivitātes tika izmantotas ar mērķi motivēt 11 klašu skolēnus attīstīt viņu rakstītprasmi, ieguva sekmīgus rezultātus, un skolēni vēlējās pildīt dažādus rakstīšanas uzdevumus angļu valodas stundās. Tādā veidā skolēnu satraukums tika mazināts un viņi jutās brīvāk, lai pildītu dažāda veida rakstīšanas uzdevumus. Turklāt skolēni sasniedza rakstīšanas veiklību un tika vaļā no daudzām problēmām, kuras viņiem piemita pirms tā. Tātad autore ir apmierināta ar rezultātiem, kas iegūti, īstenojot šīs stratēģijas mācīšanās un mācīšanas procesā, tāpēc, ka tās deva pozitīvus rezultātus, atbalstīja gaidas un palīdzēja sasniegt noteiktos mērķus.en_US
dc.description.abstractNowadays, when English is an intercultural language, most borders are open, technology is highly developed and widely used, people communicate via Internet, e-mails and letters, and there is a great number of possibilities to study or get a job abroad, consequently, it is very important to be a literate person who is able to write sensible written pieces in the English language. Moreover, writing as a skill is an integral part of the curriculum. Therefore it is very important to be a successful and knowledgeable writer. Unfortunately, many teachers face a problem that their students are not willing to develop their writing skills and produce any piece of writing. Therefore, the aim of this Diploma Paper is to find out strategies which would motivate 11th grade students to develop their writing skills in English lessons. In order to achieve the stated aim the author of the paper has chosen a case study as a method of research. The case study was carried out at Jelgava State Grammar School during the teaching practice which lasted for 8 weeks, from the 28th of January until the 20th of March, year 2008. The participants of the research were form 11b students. During the research the following methods were used to collect the data: analysis of the theoretical literature; observation of learners during the lessons; analyses of an informal talk with students, analysis of Questionnaire 1 and Questionnaire 2; analysis of the interviews with two teachers and analysis of the data gathered in the research. The data of the research showed that students are not keen on developing their writing skills and producing their pieces of writing. They consider writing skill to be one of the most difficult language skills and they explain that writing causes a number of problems for them: it is time consuming, it makes them feel anxious and it is associated with stress and fear, moreover, it is problematic because students face spelling and grammar problems, they lack vocabulary and they are unable to form the idea. After the author, having based her assumptions on the studied literature, as well as the analysis received from the questionnaires, observations and interviews with teachers, had worked out and carried out lessons in which particular strategies and activities were used with an aim to motivate grade 11 students to develop their writing skills, she received positive results and learners were eager to write in English lessons. Thus, students’ anxiety was reduced and they felt freer to perform different writing tasks, they reached fluency in their works and got rid of a number of problems they had had before. In conclusion, the author is satisfied with the results received by implementing these strategies in the teaching and learning process because they showed their positive effect, approved the expectations and helped to achieve the stated goal.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleStratēģijas 11. klašu skolēnu motivēšanai rakstītprasmju attīstīšanai angļu valodāen_US
dc.title.alternativeStrategies for Motivating 11th Grade Students to Develop Their Writing Skills in English Lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record