Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorRutkovska, Sarmīteen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:07Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:07Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other9182en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11750
dc.description.abstractGlobalizācijas procesi pasaulē ir mainījuši angļu valodas statusu, liekot lielāku uzsvaru uz angļu sarunvalodu. Lai gan vēl nesen pret vārdu krājuma mācīšanu izturējās diezgan nevērīgi, sabiedrība pamazām saprata vārdu krājuma mācīšanas nepieciešamību angļu valodas stundās, jo pieauga tendence nezināt pietiekami daudz vārdus, lai piedalītos sarunā un dažiem cilvēkiem tas radīja vilšanās sajūtu. Šodien vairāki autori piedāvā plašu aktivitāšu un angļu valodas mācīšanas paņēmienu klāstu, ko skolotāji varētu pielietot, lai attīstītu skolēnu vārdu krājumu. Tomēr, lai veiktu pareizo izvēli, skolotājiem būtu jāņem vērā daži faktori, kas ietekmē vārdu krājuma mācīšanos, piemēram , veids kādā mācās cilvēka smadzenes, kādi ir skolēnu mācīšanās stili, tāpat arī klases vide, kurā mācīšanās notiek. Diplomdarba autore veica teorētiskās literatūras par vārdu krājuma mācīšanu izpēti, kā arī par perifērās mācīšanās pielietojumu angļu valodas stundās. Tika veikta atsevišķa gadījuma izpēte, izmantojot perifēro mācīšanos, pētot skolēnu reakciju uz to, kā arī ar anketas palīdzību noskaidrojot pašu skolēnu viedokli par plakātiem, kas tika izmantoti klasē. Perifērās mācīšanās izmantošana klasē tad tika novērtēta, izstrādājot pārbaudes darbu skolēniem, kurā parādādītos viņu vārdu krājuma attīstība, izmantojot perifērijas pētījuma laikā. Iegūtie rezultāti bija apmierinoši un darba autore sasniedza savu mērķi, pierādot, ka perifērā mācīšanās ir efektīvs līdzeklis vārdu krājuma attīstīšanai. Autore papildus noskaidroja arī veidus kādā skolēniem patīk mācīties vārdus, kas nenoliedzami palīdzēs viņai turpmākajā darbā ar šiem skolēniem. Neskatoties uz faktu, ka mērķis tika sasniegts, Diplomdarba autore saskata nepieciešamību veikt plašāku pētījumu par perifērās mācīšanās izmantošanu valodas mācīšanās procesa laikā, turot vārdus uz klases sienām ilgāku laiku, tādā veidā skolēni iespējams varētu iemācīties ne tikai vārda nozīmi, bet arī vārda pareizrakstību. Tāpat uz plakātiem varētu tikt mācīti arī citi valodas aspekti, piemēram, gramatika.en_US
dc.description.abstractThe process of globalization in the world has changed the status of English language putting the emphasis more on the conversational English. Although not so many years ago vocabulary teaching in the classroom was neglected, society gradually understood the importance of the vocabulary input during the English lessons, as grew the tendency of not knowing enough vocabulary to use in the conversation and for some people this was a frustrating experience. Today many authors provide teachers with different range of activities and techniques to be used in the classroom in order to develop pupils’ vocabulary. However, in order to make the right choice, several factors should be taken into consideration, as, for example, the way the brain learns, pupils’ learning style preferences, as well as the classroom environment in which the lessons are set in. The author of the Diploma Paper studied the literature sources on teaching vocabulary as well as the usage of peripheral learning technique. The case study was carried out by setting the peripherals in the classroom and observing pupils’ reaction to them, as well as finding out pupils’ own opinion about the peripherals in the classroom by giving them questionnaires. The use of the peripherals in the classroom then was evaluated by giving pupils a test that checked their development in certain vocabulary taught through the peripherals during the time of research. The results obtained were satisfying and the author managed to achieve her aim to develop pupils’ vocabulary with the help of peripherals. Additionally the author of the Diploma Paper found out the preferred way in which the pupils like to learn the new vocabulary items that evidently will help the author of the Diploma Paper in the further work with the pupils. Despite the fact that the aim was reached, the author of the Diploma Paper considers it to be necessary to carry out a much wider research on using peripheral learning during the process of English language teaching by keeping the vocabulary items longer in the classroom therefore students could possibly learn not only to be able to name the word itself but also spell it correctly. The other aspects of language also can be implemented on the peripherals, e.g., different grammar topics.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePerifērā mācīšanās kā līdzeklis skolēnu vārdu krājuma attīstībai 6. klasēen_US
dc.title.alternativePeripheral Learning as a Means of Developing Pupils’ Vocabulary in Form 6en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record