Saistība starp pusaudžu piederības izjūtu skolai un mācību sasniegumiem
Author
Jēkabsone, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rutka, Lūcija
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Jēkabsone, A., bakalaura darbs „ Saistība starp pusaudžu piederības izjūtu skolai un mācību sasniegumiem”.
Pētījuma teorētiskajā daļā autore apkopo un analizē Ā. Adlera, M. Balsona, E. Eriksona, J. Maļickas atziņas par piederības jēdzienu, tās uzbūvi, kā arī teorētiski pamato piederības izjūtas un mācību sasniegumu noteicošām pazīmes.
Pētījuma empīriskajā daļā tiek veikta piederības izjūtas un mācību sasniegumu pazīmju empīriskā pārbaude. Datu ieguvei tika izmantota anketēšana, savukārt datu apstrādei – datus apstrādes un analīzes datorprogramma SPSS (Statistical Package for Social Sciences), šīs programmas piedāvātās metodes – Kronbaha – Alfa metode un Korelāciju analīze..
Pētījuma bāze ir Rīgas skolas 8. klases skolēni, 12 meitenes un 10 zēni, kopskaitā 22 respondenti.
Darba apjoms: darbs sastāv no ievada, 2 daļām, nobeiguma, izmantoti 34 literatūras avoti, 5 pielikumi. Darbā ir 3 tabulas un 8 attēli.
Atslēgvārdi: piederības izjūta, mācību sasniegumi, saistība, SPSS. Jēkabsone, A., bachelor`s thesis „ Connection between youngsters possessive sense
to school and achievements in studies”.
The theoretical research reflects the retical basics of the concept in possessive sense,
its contexture, although substantiate determinative vestiges between possessive sense and
achievements in studies.
In the empirical part of the research author analyses the determinative vestiges
between possessive sense and achievements in studies. Research methodology is
questionnaire. Although author uses the data analyse programm SPSS (Statistical Package for
Social Sciences ) and such research methods as Cronbach`s – Alpha test and Correlation test.
Base of the research is pupils from school in Riga, 12 girls and 10 boys, totaly 22
respondents.
The thesis consist of preface, 2 parts, conclusion, references to 34 bibliographic
sourses, 5 appendixes, 3 tables and 8 pictures.
Keywords: possessive sense, achievements in studies, connection, SPSS.