• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tēlotājmākslas loma svešvalodu apguvē sākumskolā

Thumbnail
Öffnen
299-9392-Arule_Ilze_zm22011.pdf (567Kb)
Autor
Arule, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tidriķe, Laura
Datum
2008
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Lai gan svešvalodu metodiķi un didaktiķi, kā arī attīstības psihologi jau aptuveni 15 gadus intensīvi pievērsušies jautājumam par svešvalodu apguvi sākumskolā, tēlotājmākslas loma svešvalodas apguvē tiek aplūkota tikai virspusēji. Diplomdarba tēma „Tēlotājdarbības loma svešvalodu apguvē sākumskolā” tika izvēlēta divu iemeslu dēļ: pirmkārt, tēlotājmāksla attīsta indivīda personību un, otrkārt, palīdz apgūt svešvalodu. Diplomdarba mērķa sasniegšanai tika izmantotas šādas pētniecības metodes: •speciālās literatūras analīze; •pedagoģiskie novērojumi prakses laikā; •pedagoģiskais eksperiments; •mācību grāmatu analīze; •sākumskolas audzēkņu aptauja. Teorētiskās literatūras analīze ļāva secināt, ka, apgūstot svešvalodu, mācību procesā ir jāņem vērā gan šī vecumposma īpatnības, gan intereses un vajadzības. Veicot pedagoģiskos novērojumus un eksperimentu tika konstatēts, ka ar tēlotājdarbības palīdzību svešvaloda un apgūstamais vārdu krājums tiek apgūts daudz piemērotākā bērniem veidā – izmantojot tēlotājmākslas elementus, kuri arī sniedz bērniem prieku un rada viņos vēlmi arī turpmāk apgūt svešvalodu.
 
Der Fremdsprachenunterricht im Primarbereich ist vor ungefähr 15 Jahren ins Betrachtungsfeld der Fremdsprachendidaktiker und Entwicklungspsychologen gekommen, darŅber hinaus wird der Bedeutung des bildnerischen Gestaltens beim Fremdsprachenerwerb im Primarbereich kaum Aufmerksamkeit geschenkt. Da aber das bildnerische Gestalten sowohl fŅr den Fremdsprachenerwerb als auch fŅr die PersĻnlichkeitsentwicklung der PrimarschŅler von großer Bedeutung ist, wurde fŅr die Diplomarbeit das Thema ´´Fremdsprachenerwerb durch bildnerisches Gestalten auf der Primarstufe´´ gewählt. Um das Ziel der Diplomarbeit zu erreichen und die Hypothese zu beweisen, wurden folgende Forschungsmethoden angewendet: •das Recherchieren der einschlägigen Fachliteratur; •die pädagogische Beobachtung während des Praktikums; •die pädagogische Erprobung; •Lehrwerkanalyse; •Umfrage der PrimarschŅler. Die Analyse der theoretischen Fachliteratur ergab, dass im Fremdsprachenunterricht auf der Primarstufe vor allem die BedŅrfnisse, Interessen und die Eigenartigkeit der Altersstufe berŅcksichtigt werden mŅssen. Nach der DurchfŅhrung und Analyse der pädagogischen Erprobung konnte geschlussfolgert werden, dass sich das bildnerische Gestalten im Fremdsprachenunterricht auf der Primarstufe in großem Maße dazu beiträgt, dass die fremde Sprache und der zu erlernende Wortschatz spielerisch und mit Freude und Spaß angeeignet wird.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11760
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV