Olimpiskās izglītības iespējas skolā.
Autor
Liniņa, Daira
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Grundmane, Dzintra
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba tēma ir „Olimpiskās izglītības iespējas skolās”. Darba mērķis: Izzināt olimpiskās izglītības iespējas skolās. Lai popularizētu olimpisko ideju, skolēnos jāaudzina veselīga attieksme pret sportu, sporta pasākumiem ir jābūt tiem, kas vieno skolēnus savā starpā neatkarīgi no viņu vecuma un pat fiziskās sagatavotības. Olimpisms ir tas, kas pievērš pastiprinātu uzmanību sporta ētikai, paplašina cilvēka vērtību skalu. Pētījuma objekts: olimpiskā izglītība kā mācību procesa saturs. Diplomdarba ietvaros tiek noskaidrota ārpusstundu nodarbību un pasākumu saistība ar olimpisko kustību skolā. Pētījuma bāze: Preiļu Valsts Ģimnāzija, Preiļu 2. vidusskola, Salas pamatskola, Priekuļu pamatskola, Aizkalnes pamatskola un Vārkavas pamatskola.
Darbs sastāv no ievada, teorētiskās un pētnieciskās daļas, secinājumiem, diviem pielikumiem un izmantotās literatūras.
Atslēgas vārdi: Olimpiskā izglītība, Olimpiskā kustība, Olimpiskā diena, Olimpiskās spēles, godīga spēle, olimpisms. The theme of the Diploma Paper is “The Possibilities for Olympic Education in Schools”. The aim of the Paper is: to find out the possibilities for Olympic education in schools. To promote the Olympic idea, it is necessary to develop healthy attitude towards sports. Sport events have to be the place that unites students no matter what their age or even physical development is. Olympism pays particular attention towards the ethics of the sport and broadens the person’s scale of values. The object of the research is the Olympic education as a part of the educational process. The research gives an insight into the connection between extracurricular sports activities and the Olympic movement in the school.
Six schools were examined in the research: Preili States gymnasium, Preili Secondary School No.2, Sala Elementary School, Priekuli Elementary School, Aizkalne Elementary School and Varkava Elementary School.
The study consists of introduction part, theoretical part, practical part, conclusions, two appendices and the index of bibliography.
The key words: Olympic education, Olympic movement, Olympic day, Olympic Games, fair play, Olympism.