Dažādu mācību metožu izmantošana Vizmas Belševicas daiļrades iepazīšanas stundās 7.klasē.
Autor
Arnīte, Dana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Mārīte
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba temats ir „Dažādu mācību metožu izmantošana Vizmas Belševicas daiļrades iepazīšanas stundās 7. klasē”.
Pētījuma problēma: Kā padarīt 7. klases skolēniem tuvas un saprotamas V. Belševicas daiļradē paustās atziņas.
Pētījuma mērķis ir izpētīt daudzveidīgu mācību metožu izmantojuma iespējas Vizmas Belševicas daiļradei veltītajās stundās.
Darba hipotēze: Skolotāja un skolēna sadarbība literatūras mācību stundās veicina literatūras sekmīgu apguvi un pusaudžu vērtīborientāciju, ja tiek izmantotas daudzveidīgas mācību metodes.
Diplomdarba struktūru veido piecas nodaļas.
Pirmajā nodaļā teorētiski risināti jautājumi par Vizmas Belševicas personību un daiļradi pamatskolas literatūras mācību kontekstā.
Otrajā nodaļā piedāvāts literatūras stundās izmantoto mācību metožu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums.
Trešās nodaļas nosaukumā ir atspoguļots pamatjautājums, kas risināts šajā struktūrvienībā. Apakšnodaļās norādīti tikai pakārtotie jautājumi. Struktūrvienībā reprezentēts pusaudžu vecumposma un mācību izmēģinājumā iesaistīto skolēnu raksturojums. Struktūrvienībā ietverta arī informācija par mācību materiālu izstrādi un V. Belševicas daiļradei veltīto literatūras stundu tematisko plānojumu.
Ceturtā nodaļa atspoguļo konkrēto mācību stundu norisi.
Piektā nodaļa sniedz informāciju par skolotāja un skolēnu sadarbības rezultātu analīzi un izvērtējumu.
Darbam pievienoti pielikumi, kuri atspoguļo mācību izmēģinājumdarbībā iegūtos materiālus. The subject of the diploma work is „The use of different teaching methods in the introductory lessons of the 7th form studying Vizma Belševica’s creation”.
The objective of the research is the work out the version of methodical system based on using different teaching methods and to stimulate pupils to get familiar to personality and creation of Vizma Belševica.
The diploma work consists of five chapters.
In the first chapter, the author gives her theoreticaly foundated opinion about personality and creation of Vizma Belševica in the context of teaching literature at a primary school.
In the second chapter, the author offers characteristic of pedagogic psychological teaching methods used in the lessons in literature.
In the third chapter, there are shown adolescents’ stage of age and characteristic of pupils involved in the teaching probation. In this chapter, there is included information about developing the teaching material and the author draws-up the thematic plan of lessons.
The fourth chapter reflects the process of lessons in the conducted classes.
The fifth chapter informs about analysis of results and appraisal of teacher’s and pupils’ cooperation.
The diploma work encloses appendices reflecting materials of research obtained during the investigation.