Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorStikute, Elitaen_US
dc.contributor.authorArāja, Aijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:23:10Z
dc.date.available2015-03-23T13:23:10Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other9685en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11781
dc.description.abstractDiplomdarba „Vērtīborientējoša Jāņa Poruka daiļrades apguve 10. klasē” mērķis ir izstrādāt metodiskās sistēmas variantu, kas rosinātu 10. klases skolēnus saskatīt vispārcilvēciskās vērtības J. Poruka daiļradē, pilnveidojot jauniešu vērtību sistēmu. Diplomdarbu veido 5 nodaļas, kurās atspoguļota teorētiskās literatūras studijās un pedagoģiskajā novērošanā gūtā pieredze. Tiek atklāta vērtībizglītības aktualitāte mūsdienīgā skolā un vērtībideju gaisotnes radīšanas nozīme literatūras stundās, atspoguļotas J. Poruka personības un daiļrades spilgtākās šķautnes, atklātas izcilā latviešu rakstnieka daiļradē apliecinātās vispārcilvēciskās vērtības, iepazītas jauniešu vecumposma īpatnības, kā arī raksturotas pedagoģiskajā izmēģinājumā iesaistīto skolēnu savstarpējās attiecības, attieksme pret skolu, mācībām, literatūras mācību priekšmetu. Diplomdarbā aprakstīta mācību materiālu izstrāde un J. Poruka daiļradei veltītās mācību stundas vērtīborientējošā aspektā, kā arī apkopoti un izvērtēti pedagoģiskajā izmēģinājumā iegūtie rezultāti. Pielikumos aplūkojami pētījuma autores izstrādātie un aprobētie mācību materiāli diplomdarba tēmas kontekstā, skolēnu darbi, kā arī pārsprieduma vērtēšanas kritēriju tabula. Izvērtējot iegūtos rezultātus, diplomdarba autore secina, ka diplomdarba mērķis ir sasniegts – izstrādātā metodiskā sistēma ir viena no alternatīvām, kā palīdzēt skolēniem atklāt J. Poruka daiļradē apliecinātās vispārcilvēciskās vērtības, pilnveidojot jauniešu vērtību sistēmu.en_US
dc.description.abstractThe aim of the diploma paper „Acquiring values of Janis Poruks literary work in Form 10” is to work out a methodical system version that would stimulate the pupils of the Form 10 to descry the human values in the literary work of the author Janis Poruks which would at the same time improve pupils’ set of values. The diploma paper consists of 5 chapters which reflect the experience gained both in theoretical studies of literature and pedagogical observations. The urgency of values-based education in the school of today is viewed as well as the meaning of creation the atmosphere based on ideas of values in the literature lessons is described in the diploma paper. There are the most striking traits of the personality and the literary work of Jānis Poruks reflected and the human values found in the literature of the outstanding Latvian writer brought out. The features of the age period are considered, as well as the relationship between the pupils involved in the pedagogical experiment and pupils’ attitudes towards the school, studies and the literature subject are described in the diploma paper. There is a development of teaching aids described and the lessons devoted to the literary work of Janis Poruks in the values-oriented aspect are viewed, as well as the results of the pedagogical experiments are summarized and evaluated. In the appendices pupils’ works, the table of criteria for the pupils’ essays and the teaching aids that were approbated and developed by the author of the diploma paper are viewed. After summing up the results, the author of the diploma paper concludes that the aim of the paper is achieved – the developed methodical system is one of the alternatives of how to help pupils to descry the human values found in the literary work of the Latvian author Janis Poruks which would at the same time improve pupils’ set of values.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleVērtīborientējoša Jāņa Poruka daiļrades apguve 10.klasē.en_US
dc.title.alternativeAcquiring values of Janis Poruks literary work in Form 10.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию