5-6 gadus vecu bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem kreativitātes attīstības sekmēšana rotaļdarbībā
Author
Mamajeva, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: 5 – 6 gadus vecu bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem kreativitātes attīstības sekmēšana rotaļdarbībā
Darba autors: Anastasija Mamajeva
Darba zinātniskais vadītājs: Dr.paed.,Asoc. prof. Sarmīte Tūbele
Darba saturs: 110 lpp., 2 attēli, 5 tabulas, analizēti 71 literatūras avots.
Pētījuma mērķis: pētīt 5 – 6 gadus vecu bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem kreativitātes attīstības sekmēšanas iespējas rotaļdarbībā.
Teorētiskajā daļā apskatīti un analizēti šādi jautājumi
Radošo spēju attīstības problēmas apskats pedagoģiskajā un psiholoģiskajā literatūrā
Spēju būtība, veidi
Kreativitātes procesa raksturojums dažādu autoru teorijās un koncepcijās
Radošā procesa vispārīgs raksturojums
Pirmsskolēna spēju attīstību sekmējošie nosacījumi
Bērnu īpatnības ar garīgās attīstības traucējumiem
Skolotāja loma pirmsskolēna radošo spēju attīstības sekmēšanā
5 – 6 gadus vecu bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem kreativitātes attīstības sekmēšanas iespējas rotaļdarbībā.
Pētījuma praktiskajā daļā sniegts respondentu grupu apraksts un apskatīta šī maģistra darba pētījuma veikšanai izmantotā metode. Atbilstoši pētījuma specifikai, izvēlēta statistiskā metode un pēc tās veikta grupu atšķirību noteikšana un rezultātu analīze.
Bērnu jaunrade ir neizsmeļama un bērna personība pieaugušajiem zināmā mērā ir mīkla, tādēļ psihologi un pedagogi arī mūsdienās turpina jaunrades problēmas pētījumus.
Šajā darbā visas tēzes ir pietiekami atklātas. Pēc autores domām, pietiekamā mērā ir izdevies atklāt jaunrades, spēju, apdāvinātības un iztēles jēdzienus, izcelt un aprakstīt galvenos faktorus, kas ietekmē to attīstību.
Atslēgas vārdi: kreativitāte, garīgās attīstības traucējumi, rotaļdarbība, pirmsskolas vecuma bērni. Work theme: Facilities of Creative Development of 5-6 years preschoolers with infringements in development in Role Activity
Work author: Anastasija Mamajeva
Work supervisor of studies: Dr.paed., Asoc. Prof. Sarmīte Tūbele
Work maintenance: 110 page, 2 chart, 5 table, analyse 71 of literature source.
Researcher target: to research into Facilities of Creative Development of 5-6 preschoolers in Role Activity
Creativity –it is also one of the means of upbringing , stimulus to manifestation of potential abilities of the child. In the work there has been carried out the analysis of psychologically –pedagogical literature.
In the theoretical part of degree work there are discussed the following problems :
creativity as the subject of research ( creative environment, creative personality, creative product, creative process);
contemporary studies of the issue of creativity in foreign psychology;
characteristics of abilities (development of the abilities in studies of various psychologists);
development of the abilities of a pre –schooler ( conditions for the development of abilities in the age of pre –schooler , natural gifts, natural gifts of children in the theory of L.Vigotskiy);
diagnostics of the development level of children’s imagination
In the practical work:
The object of the term paper is pre-schoolers (5 – 6 years), but the subject is researching of peculiarities of the creativity of pre-schoolers (5 – 6 years) by means of the analysis of psychologically – pedagogical literature.
In this degree work all theses are revealed enough in details. The author have succeeded to sufficiently reveal the concepts – creativity, abilities, natural gifts and imagination, to highlight and describe basic factors, which influence their development.
Key words: creativity, mental retardation, role activities, preschoolers.