Efektīvas un mūsdienīgas interešu izglītības iestādes stratēģija.
Autor
Priede, Kaspars
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Pūce, Juris
Datum
2009Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darbs pēta stratēģiskās vadības instrumentu pielietošanu interešu izglītības iestādes procesos, lai tās darbību padarītu efektīvāku. Pētījumā tiek pielietotas anketēšanas un intervēšanas praktiskās metodes, kā arī stratēģiskās vadīšanas teorētisko materiālu bāze.
Darba teorētiskā daļa sastāv no būtiskāko izglītības procesos iesaistīto stratēģiskās vadīšanas elementu apskata, t.i., organizācijas misijas nozīmīguma, vīzijas, galveno mērķu un uzdevumu, kā arī stratēģiskā procesa nozīmīgāko posmu izpētes izglītības procesos.
Darba praktiskā daļa sastāv no praktiskā pētījuma izmantojot anketēšanas un intervēšanas metodes, kas sniedz nepieciešamo konkrētās iestādes personāla un audzēkņu viedokli par iestādes darbību un izvēlēto stratēģisko virzību. Tāpat praktiskā daļa ietver sevī praktiskus ieteikumus, kas varētu sniegtu organizācijas darbības efektivitātes līmeņa celšanu saglabājot, pētījuma laikā analizēto, organizācijas darbību.
Darba atslēgas vārdi ir: Stratēģiskā vadība, interešu izglītība, efektivitāte, stratēģiskā analīze. Master’s paper examines instruments of strategic management and usage of them in educational institution workflow to raise the level of effectiveness in that particular educational institution. Study uses such practical research methods as survey and interviews together with literature as basic of strategic management.
Papers theoretical part consists of preview about substantial elements, which are involved in educational process, of strategic management, t.i. mission of institution, main goals and tasks.
Papers practical part consists of practical research by using survey and interview methods to get the angle of vision from personnel and pupils about their institutions strategic direction. Practical part of paper also includes few practical advices, which could bring additional level of effectiveness in that particular educational institutions workflow that works in case educational institution maintains its strategic direction as it was in time of analysis.
Main keywords of paper are:
Strategic management; education of interests; effectiveness and strategic analysis.