Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīteen_US
dc.contributor.authorKrasovska, Edijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:35:24Z
dc.date.available2015-03-23T13:35:24Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other10853en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11841
dc.description.abstractBērna attīstība ir atkarīga no vairākiem aspektiem. Vērtējot bērna attīstību jāņem vērā bērna individuālā attīstība. Tāpat jāņem vērā arī fiziskās, emocionālās un kognitīvās attīstības individuālā dinamika. Bērna pilnvērtīgu attīstību nodrošina un ietekmē ne tikai vecāki, bet arī apkārtējā, sociālā vide. Jo vairāk tiks strādāts ar bērnu jau agrīnā posmā, jo viņam būs vieglāk pieņemt un pielāgoties apkārtējā vidē, izpildīt savam vecumam atbilstošus uzdevumus un vingrinājumus. Vide, kurā bērns pavada savus pirmos dzīves gadus, ieliek pamatu visai turpmākajai viņa attīstībai. Katrā vecumā bērnā jāattīsta un jāpilnveido tās prasmes un iemaņas, kuras konkrētajā vecumā izvirzās priekšplānā un ir noteicošās bērna attīstības uz izziņas pilnveidošanas procesā. Emocionālā attīstība atspoguļojas ne tikai bērna raksturā, savstarpējās attiecībās, bet arī mācību procesā. Kognitīvā attīstība 5 – 6 gadu vecumā, ļauj bērnam mācīties, ievērojot sistemātiskuma principu. Vislabāk mācīšanas procesā pēc iespējas vairāk iesaistīt sajūtu pasauli, lai sasniegtu pēc iespējas pilnīgākus rezultātus. Ņemot vērā to, ka runa ir galvenais saziņas līdzeklis, tās traucējumi var iespaidot bērna attīstību kopumā un pats svarīgākais, radīt traucēkli bērna sazināšanās procesā. Uzsākot savlaicīgu korekciju, ir iespējams panākt, ka bērns uzsākot skolas gaitas varēs pilnvērtīgi pievērsties mācību procesam un fonemātiskie traucējumi nebūs traucēklis to īstenošanai. Apvienojot dažādas metodes ir panākams efektīvs rezultāts. Marijas Montesori metodes ir vērstas uz bērnu kopējo attīstību, tādēļ tās var izmantot arī fonemātisko traucējumu novēršanā. Fonemātisko traucējumu korekcijā var izmantot tos vingrinājumus, kuri attīsta rakstītprasmi un fonemātiskās dzirdes attīstību. Pilnvērtīga bērna dzirde ir labvēlīgs nosacījums runas veidošanas procesā. Valodas un runas apguve notiek ciešā saistībā ar fizisko, emocionālo un kognitīvo attīstību. Ja šo kritēriju attīstība norit saskaņā ar bērna vecuma īpatnībām, tas ir labs priekšnosacījums valodas un runas pilnvērtīgai attīstībai.en_US
dc.description.abstractChilde development depends from a few aspects. Valuing childe development it is necessary to take in account child individual development. Similarly it needs to take into account also the individual dynamics of the physical, emotional and cognitive development. Full childe development depends not only on parents, but also neighborhood, social environment. If there will be more worked invested in child, then for childe will be easier to accept and to adapt in a neighborhood environment, to execute conformable its age tasks and exercises. An environment, in which a child conducts it’s the first life years, inlays foundation for further his development. In each age child must develop and improve his skills, which in the concrete age are pulled out in a foreground and determining childe cognition development and improvement in a process. The emotional development represents not only in childe character, in mutual correlations, but also in the process of education. The cognitive development in childe age 5-6, allows a child to study, noticing systematic character principle. The best in an educational process for childe is as many as possible to involve the feeling world that will improve childe educational results. Taking into account, that speech is the main communication factor, its disorders can influence the whole development process, and most important it can create a hindrance in a childe communicate process. Beginning a timely correction, it is possible to achieve, when a child begins school motions, he will be able to fully apply the educational process, and the phonemic disorders will not be hindrance. Uniting various methods will improve effective result. The methods of Maria Montessori are meant to make impact on the childe general development, therefore they can be used also in prevent of the phonemic disorders. In the correction of the phonemic violations it can use those exercises, which develop writing skills and development of the phonemic hearing. A developed hearing of a child is a well-disposed condition in a speech formation process. The development of speech and language takes a place in a close connection with the physical, emotional and cognitive development. If the development of those criteria is coordinated with the childe age features, this is a decent pre-condition for the language and a speech valuable development.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleM. Montesori metožu izmantošana fonemātisko traucējumu korekcijā pirmsskolas vecuma bērniemen_US
dc.title.alternativeUse of M. Montessori methods in correction of phonematic disturbancesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию