Pareizas stājas veidošana sākumskolas vecuma bērniem
Автор
Liberte, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ābeļkalns, Ilvis
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba nosaukums „Pareizas stājas veidošana 4. klašu skolēniem”. Latvijā ir liels skaits skolnieku ar mugurkaula deformācijām un, kā rāda statistikas dati, šis skaits turpina pieaugt, tāpēc darbā pētīts šīs problēmas cēlonis un meklēti risinājumi.
Nodaļās par stāju un tās traucējumiem galvenā vērība tiek pievērsta traucējumu cēloņiem un to risināšanai, kā arī apkopota detalizēta informācija, kas ļauj pedagogiem to izmantot savā pedagoģiskajā darbībā.
Darba pētnieciskajā daļā tiek noskaidrotas skolēnu un vecāku zināšanas par stāju, skolas medmāsas un sporta pedagoga darba metodes problēmas risināšanā, kā arī tiek noskaidrota pašreizējā situācija sākumskolā.
Darba praktiskajā daļā autore ir izstrādājusi mācību stundu paraugus, sadarbības plānu ar skolēniem, vecākiem un skolotājiem, kā arī iepazīstina ar izstrādāto mācību stundu raksturojumu un aprobāciju: mācību stundu norisi, to priekšrocībām un trūkumiem, kā arī ar pedagoģiskās izmēģinājuma darbības izvērtējumu.
Atslēgvārdi: stāja, stājas traucējumi, nepareiza stāja. The title of the bachelor paper is Development of Correct Posture of the 4th Grade Pupils. There are a big number of pupils with backbone deformation in Latvia and, as it is shown by the statistic data, this number is increasing; therefore the paper studies the causes of this problem and offers its solutions.
The chapters about posture and its disturbance draw attention to the causes of disturbance and their solutions and summarize the detailed information that could be used by the pedagogues in their pedagogic activity.
The research part of the paper ascertains the knowledge of pupils and their parents about posture, the working methods of school nurse and sports teacher in solving the problem, as well as clarifies the instant situation at lower school.
In the practical part of the paper the author works out the examples of lessons, cooperation plan with pupils, parents and teachers, acquaints with characteristics of the developed lessons and their approbation: the course of lessons, their advantages and disadvantages, as well as the evaluation of trial of the pedagogical activity.
Key-words: posture, disturbance of posture, incorrect posture.