Show simple item record

dc.contributor.advisorBurčaka, Māraen_US
dc.contributor.authorBalana, Ineseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:35:25Z
dc.date.available2015-03-23T13:35:25Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other10885en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11848
dc.description.abstractDiplomdarbs. Rīga: Latvijas Universitāte, Pedagoģijas un psiholoģijas fakultāte – 79 lpp., 3 tabulas, 38 attēli, 65 bibliogrāfiskie nosaukumi latviešu, angļu un krievu valodā un interneta resursi. Diplomdarbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, 15 apakšnodaļām, nobeiguma un secinājumiem, literatūras saraksta un pielikumiem. Darba autore studiju programmā „Speciālā pedagoģija”, studiju laikā praktizējusies Jelgavas speciālajā internātpamatskolā. Pētījuma temata izvēli sekmēja interese par bērniem ar psihoneiroloģiskām saslimšanām. Kā vide ietekmē mācību un audzināšanas procesu, skolēna personības attīstību. Diplomdarba teorētiskajā aprakstā aplūkoti vairāku autoru viedokļi par vides nozīmi bērnā attīstībā, apskatīts pusaudžu psihiskās attīstības raksturojums. Pētījumā noskaidrots par atbalsta sniegšanu skolēniem ar psihoneiroloģiskām saslimšanām, pozitīvu izglītības iestādes mikroklimata veidošanu, skolotāja gatavību radošam, uz sadarbību vērstam, efektīvam pedagoģiskajam darbam un sadarbību ar vecākiem. Pētījums ļāva noskaidrot atsevišķus skolu dzīves psiholoģiskos aspektus, savstarpējās skolēns - skolēns un skolēns - skolotājs attiecības, kā arī vecāku lomu bērna audzināšanā. Nozīmīgākais secinājums: mācību un audzināšanas process jāorganizē labvēlīgā vidē, tad bērns uzdrīkstas būt dabisks, var atļauties būt tāds, kāds ir, just to ko jūt, (top spēcīgāka personība). Diplomdarba devums: Pētījuma aktualitāti nosaka mūsdienu sabiedrības attīstības dinamiskums un globālās tendences, kas diktē nepieciešamību veidot līdzsvarotu vispārējās izglītības sistēmu, vidi, kurā pedagogi rosina bērnus darboties atbilstoši viņu interesēm un spējām, attīsta patstāvību, pašiniciatīvu un pašapziņu. Adresāti: pedagogi, internāta skolotāji, speciāli pedagogi var gūt idejas un ierosmes mācību un audzināšanas procesa dažādošanai un pilnveidei.en_US
dc.description.abstractThe diploma research paper. Riga: University of Latvia, Faculty of Pedagogy and Psychology. The paper consists of 79 pages, includes 3 tables, 38 illustrations; 65 bibliographic sources in Latvian, English and Russian, the internet sources have also been used in the paper. The paper consists of the introduction, 4 chapters, 15 subchapters, the conclusion, the list of literature and the appendices. The author of the present research paper had been working in Special Boarding School in Jelgava while obtaining the “Special Pedagogy” programme. The research topic was chosen because of the special interest in working with children suffering from neuropsychiatric disorders; how the school environment influences educational and learning processes as well as students’ personal development. The theoretical part of this work reviews the opinions of several authors about the importance of the school environmental issues and their effect on the development of children; teenagers’ psychological development characteristics are also described. The research explains issues of providing support to pupils suffering from neuropsychiatric disorders, establishing positive microclimate of the school, teacher’s readiness and openness for creative and collaborative pedagogical work and his/her cooperation with parents. This research helped to explain several psychological aspects of school life, student-student and student-teacher interactional features as well as the role of parents in the process of upbringing children. The main findings: learning and educational processes should be organized in the positive environment, which can allow the children to be themselves and feel what they feel in order to become psychologically stronger. The research contribution: The importance of the present research determine the nowadays society’s dynamic and global tendencies development, which dictate the necessity for establishing common educational system, the environment, where pedagogues can facilitate the children to work correspondingly to their interests and abilities, develop their individualities, self initiatives and self-esteem. The addressees: pedagogues, board school teachers, special pedagogues can find the ideas and encouragement for varying and improving the learning and educational processes.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSkolas vides nozīme audzināšanas procesā bērniem ar psihoneiroloģiskām saslimšanāmen_US
dc.title.alternativeThe role of school environment in the educational process of children with psycho-neurological diseasesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record