Latviešu valodas mācību saturs skolēna lasīt intereses rosināšanai
Author
Ivanova, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums „Latviešu valodas mācību saturs skolēna lasīt intereses rosināšanai”. Darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, nobeiguma, kā arī pielikumiem. Darbā apskatīta un pētīta problēma, kas raksturīga Latvijas skolās – bērni nelasa grāmatas.
Darba mērķis ir analizēt pedagoģiskos līdzekļus skolēnu lasīt intereses rosināšanai latviešu valodas mācību procesā pamatizglītības pirmajā posmā.
Darbā veikts empīrisks pētījums par skolēnu lasīšanas paradumiem, attieksmi pret grāmatām un ģimenes lomu skolēnu lasīt intereses veidošanā. Pētījumā izmantota anketēšana, intervija, pedagoģiskais eksperiments. Darbā analizēti pētījuma un pedagoģiskā eksperimenta rezultāti, izdarīti secinājumi un priekšlikumi lasīt intereses veicināšanai skolēnos, norādīts uz problēmu, kura jārisina.
Atslēgvārdi – lasāmie teksti, lasīt interese, vecumposma īpatnības. The title of this work is “The teaching/learning content of the Latvian language for the pupils’ reading interest.” Work consists of introduction, 4 parts, conclusion and supplements. The main problem is that children don’t like reading.
In this work is researched a problem what is very typical in schools of Latvian pupils don’t read books.
The aim of work is to analyses educational devices to stimulate interest for reading in process of studying Latvian language in elementary level.
In this work is done empirical research about pupils reading habits, attitude to books and the role of family in developing of interest to reading.
In his research are used questionnaire interview, pedagogical experiment. In this work is analysed results of research and pedagogical experiment, are made conclusions and proposals how to increase interest to reading. There is shown the main problem which is necessary to solve.
Keywords – reading texts, interest to reading, features of age.