Show simple item record

dc.contributor.advisorŠteinberga, Andželaen_US
dc.contributor.authorKadakovska, Skaidrīteen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:35:26Z
dc.date.available2015-03-23T13:35:26Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other10910en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11857
dc.description.abstractDarba nosaukums: Alternatīvo un augmentatīvo komunikācijas metožu izmantošana logopēda darbā jauniešiem ar vidēji smagiem un smagiem intelektuālās attīstības traucējumiem. Darba autors: speciālās izglītības skolotāju studiju programmas studente S.Kadakovska. Darba zinātniskais vadītājs: Izgl.zin.Mag., A.Šteinberga. Darba saturs: 55 lpp., 1 attēls, analizēti 39 literatūras avoti, 17 pielikumi Pētījuma mērķis: izpētīt alternatīvo un augmentatīvo komunikācijas metožu izmantošanu logopēda darbā ar jauniešiem, kuriem ir vidēji smagi un smagi intelektuālās attīstības traucējumi. Darba teorētiskajā daļā analizēti tādi jautājumi, kā 1.jauniešu ar intelektuālās attīstības traucējumiem psiholoģiskās īpatnības, 2.jauniešu ar intelektuālās attīstības traucējumiem klīniski pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, 3.komunikācija un tās izpausmes līdzekļi. Darba praktiskajā daļā, izmantojot pētīšanas metodes, tika veikta jauniešu ar vidēji smagiem un smagiem intelektuālās attīstības traucējumiem izvērtēšana un balstoties uz tās rezultātiem tika izstrādāti individuāli korekcijas plāni, izmantojot alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas metodes. Ņemot vērā pētījuma rezultātus, var secināt, ka alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas metožu izmantošana jauniešiem ar intelektuālās attīstības traucējumiem uzlabo viņu komunikāciju un saskarsmi ar apkārtējiem. Atslēgvārdi: jauniešu vecumposms, vidēji smagi un smagi intelektuālās attīstības traucējumi, alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas metodes, logopēda darbs.en_US
dc.description.abstractThe title of research paper: using alternative and augmentative communication methods in speech therapist’s work with youths with medium serious and serious intellectual developmental disturbances. Author of research paper: special educations teacher study programme S. Kadakovska The leader of research paper: Mag. ed. Scien. A. Šteinberga. Research paper consists of 55 pages, 1 image, 39 literary sources, 17 appendixes. The goal of resarch paper: to find out the using alternative and augmentative communication methods in speech therapist’s work with youths with medium serious and serious intellectual developmental disturbances. In theoretical part of research paper are analized: 1.psychological specific characters of youths with intellectual developmental disturbances, 2.clinicaly pedagogical psychological characterication of youths with intellectual developmental disturbances, 3.communication and means of expression. In the practical part of work by using research methods have done valuing of youths with medium serious and serious intellectual developmental disturbances and based on results have made individual plans of correction using alternative and augmentative methods. Based on results of research can conclude that using of alternative and augmentative communication methods in work with youths with medium serious and serious intellectual developmental disturbances improves their communication and interrelation with others. Key words: youths age, medium serious and serious intellectual developmental disturbances, alternative and augmentative communication methods, speech therapist’s work.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleAlternatīvo un argumentatīvo komunikācijas metožu izmantošana logopēda darbā jauniešiem ar vidēji smagiem un smagiem intelektuālās attīstības traucējumiemen_US
dc.title.alternativeUsing alternative and argumentative methods in speech therapist’s work with youths with medium serious and serious intellectual developmental disturbancesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record