Skolas vadības sadarbība ar skolas struktūrvienībām pārmaiņu ieviešanas procesā.
Автор
Sidorčika, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Grīnfelds, Andris
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darbs ir rakstīts par aktuālu skolvadības problēmu “Skolas vadības sadarbība ar skolas struktūrvienībām pārmaiņu ieviešanas procesā”. Darba mērķis ir – Noskaidrot izglītības iestādes vadības un skolas struktūrvienību sadarbības veidus pārmaiņu ieviešanas procesā.
Mūsdienu skolai ir jāspēj veiksmīgi realizēt ne tikai izglītošanās process, bet jāspēj pastāvēt konkurences apstākļos. Tāpēc mūsdienu skolai, lai nodrošinātu tās pilnvērtīgu darbību, nepieciešams veikt pārmaiņas, kas sniegtu iespēju saglabāt skolas konkurētspēju un veicinātu tās prestiža celšanu sabiedrībā.
Šī procesa realizēšanai svarīga loma ir skolas vadībai, kura mērķtiecīgi un plānveidīgi organizē pārmaiņu procesu, pilnveidojot iekšējās vadības sistēmu un paredz visu ieinteresēto pušu iesaistīšanu pārmaiņu procesos, veidojot pārmaiņu īstenošanas komandu un visu skolas struktūrvienību pārstāvju kopējo sadarbību.
Lai uzlabotu pētāmās skolas konkurētspēju un veicinātu skolas prestiža celšanu rajona skolu vidū, darba praktiskajā daļā tika akcentēta nepieciešamība skolā ieviest pārmaiņas, kas saistās ar skolas popularizēšanas pasākumu īstenošanu. Tika apskatīti skolas attīstību ietekmējošie faktori, aprakstīta pētāmās skolas atbilstība izvirzītiem konkurētspējīgās skolas kritērijiem.
Darbā ir noteiktas skolas popularizēšanas komandas sadarbības formas, tiek piedāvāts autores izstrādātais skolas struktūrvienību sadarbības modelis īstenojot pārmaiņu ieviešanas procesu, kas tika praktiski pārbaudīts uz pētāmās skolas bāzes. Ir izstrādāti metodiskie ieteikumi skolas vadībai šī modeļa veiksmīgai īstenošanai.
Maģistra darbs sastāv no 6 nodaļām, 33 attēliem, 1 tabulas un 5 pielikumiem. Darba apjoms - 70 lappuses. The thesis is devoted to a topical problem in the field of school administration, namely “Cooperation between school management and structural units for implementation of the process of change”. The goal of the research is to find out ways of cooperation between the management of a school and its structural units in order to promote implementation of changes.
A modern school should not only successfully implement a study process, but it also has to keep its position in conditions of competition. Therefore a modern school, in order to insure its full-scale work, needs to undertake changes that would allow to keep its competitiveness and improve its image in the society.
An important role in this process belongs to the management of the school, who is expected to organise the process of change purposefully and according to a plan, by improving the inner management system, and to provide an opportunity for all the stakeholders to take part in the process via creating the change management team and promoting cooperation of all structural units of the school.
To improve competitiveness of the explored school and to promote its image among other schools in the district the practical part of the research was focused on a necessity to implement changes that are related to organisation of promotional events. The factors that have impact on the development of the school were evaluated and compliance of the school with the defined competitiveness criteria was described.
The thesis defines ways of cooperation within the school promotional team and describes the units’ cooperation model for the implementation of changes (designed by the author), which was practically checked on the basis of the explored school. A guidance manual has been developed for the management of the school for successful implementation of the model.
The thesis is compiled of 6 chapters, 33 diagrams, 1 table, 5 annexes. It is 70 pages long.