Spēle kā attīstoša mācību metode bērniem ar psihoneiroloģiskām saslimšanām sākumskolā
Author
Kaļagina, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Burčaka, Māra
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore studiju programmā „Speciālā pedagoģija”, praktizējusies Jelgavas speciālajā internātpamatskolā. Pētījuma temata izvēli sekmēja interese par vispārējo attīstību bērniem ar psihoneiroloģiskām saslimšanām sākumskolā.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot saistošo spēļu izmantojamību kā mācību metodi audzināšanas procesā bērniem ar psihoneiroloģiskām saslimšanām sākumskolā.
Pētījuma teorētiskajā aprakstā tiek aplūkoti vairāku autoru viedokļi par saistošajām spēlēm kā mācību metodi audzināšanas procesā bērniem ar psihoneiroloģiskām saslimšanām. Tiek dots sākumskolas bērnu psihiskās attīstības raksturojums.
Pētījuma teorētiskajā daļā darba autore apskata dažādas spēles. To nozīmi un kā šīs spēles attīsta sākumskolas skolēnu domāšanas spējas. Darbā minēti vairāki piemēri un tiek secināts, ka šādas matemātiskās spēles ir nepieciešams izmantot kā mācību metodi, lai attīstītos un pilnveidotos, kā arī lai sākumskolas skolēnam būtu vieglāk saprast matemātikas stundās notiekošo, un būtu vieglāk iekļauties mācību procesā.
Pētījuma praktiskajā daļā darba autore izpēta dažu matemātisko spēļu ietekmi uz bērnu ar psihoneiroloģiskām saslimšanām vispārējo attīstību, jo skolā bez mācību stundām notiek arī ārpusstundu darbs, kur skolotājs izmanto saistošās matemātiskās spēles audzināšanas procesā.
Nozīmīgākais secinājums: Matemātika ir tas mācību priekšmets, kas paver plašas iespējas attīstīties fiziski un garīgi, veidot pašapziņu. Darbošanās veicina domāšanu. Ar matemātikas palīdzību skolēns var izpaust savas emocijas, nostāju, interesi.
Pētījuma devums: Pētījuma aktualitāti nosaka mūsdienu sabiedrības attīstības dinamiskums un globālās tendences, kas diktē nepieciešamību veidot līdzsvarotu vispārējās izglītības sistēmu, kur noteiktu vietu pedagoģiskajā procesā ieņem arī matemātika.
Adresāti: matemātikas skolotāji, internāta skolotāji, speciālie pedagogi, kuriem iespējams gūt idejas un ierosmes mācību un audzināšanas procesa dažādošanai un pilnveidei. The author of the present research paper had been working in Special Boarding School in Jelgava while obtaining the “Special Pedagogy” programme. The research topic was chosen Because of the special interest in working with primary school children suffering from neuropsychiatric disorders and observing their general development.
The aim of this research was to clarify the utility of connecting games as a teaching method for primary school children with neuropsychiatric disorders in the process of their upbrinding.
The theoretical part of this work reviews the opinions of several authors about binding games as a teaching method in the educational process for children with neuropsychiatric disorders. The description of children’s mental growth characteristics are explored in the paper as well.
In the theoretical part of the present research paper the author describes different games and their importance and the ways how these games help developing children’s mentality and thinking abilities. This research mentions several examples and explains why the mathematical games are necessary to use as the teaching method in order to develop and improve primary school children; and in order to make it easier for them to understand mathematics in the lessons and to be actively involved in learning process.
The Practical part of this research examines different mathematical games’ influence the development of children suffering from neuropsychiatric disorders. Besides lessons, the boarding school also practices extra work where the teachers uses mathematical games in the educational process.
The main findings: Mathematics is a subject which offers tremendous opportunities to develop both physically and mentally and to improve self-esteem. Such activism promotes thinking. With the help of mathematics the student can disclose their emotions, their positions and interests.
The research contributions: The importance of the present research determine the nowdays society’s dynamic and global tendencies development, which dictate the necessity for estabilishing common educational system, where mathematics take a certain place in teaching process.
The addressees: Mathematics teachers, boarding school teachers, special pedagogues can find the ideas and encouragement for varying and improving the learning and educational processes.