Sociālpedagoģiskā darbība datoratkarības profilaksē Rīgas Universālajā vidusskolā
Author
Savina, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Annas Berežnajas diplomdarbs „Sociālpedagoģiskā darbība datoratkarības profilaksē Rīgas Universālajā vidusskolā” veltīts nopietnai un sarežģītai mūsdienu problēmai, kura ļoti strauji attīstās pusaudžu vidū un kļuvusi aktuāla sociālā pedagoga darbībā.
Diplomdarba mērķis ir sociālpedagoģiskās darbības izzināšana datoratkarības profilaksē Rīgas Universālajā vidusskolā. Tika izpētīta bērnu attieksme pret datora izmantošanu ikdienas dzīvē, analizētas bērnu iemīļotākās datorspēles un čati, izstrādāti sociālpedagoģiskās darba virzieni darbā ar skolēniem, viņu vecākiem, skolotājiem un skolas Bērnu Tiesību Aizsardzības komisiju.
Par profilakses darba pamatvirzieniem autore uzskata skolēnu informēšanu par datoratkarības bīstamību, bērnu spēju kritiski izvērtēt datorspēles un čatus, kā arī bērnu spēju saredzēt sekas jebkurai darbībai un pašam pasargāt sevi no datoratkarības.
Diplomdarbs izstrādāts uz __ lappusēm. Tas sastāv no ievada, piecām nodaļām, nobeiguma un izmantoto avotu saraksta. Pielikumā ievietotas intervijas, datorspēļu un čatu analīzes kritēriju veidlapas, aptaujas anketu paraugi un apkopojumi, skolēnu darbi. Diplomdarbs ilustrēts ar tabulām un diagrammām.
Atslēgvārdi: čats, datoratkarība, datorspēle, profilakse The Diploma paper written by Anna Berežnaja “Social pedagogical activities for preventing computer dependency in Riga Universal Secondary school” is devoted to a very serious and complex modern issue, which rapidly spreads among the adolescents and which has become topical in the work of the social pedagogue.
The aim of the Diploma paper is to study the social pedagogical activity for preventing the computer dependency in Riga Universal Secondary school. The pupils’ attitude to the use of the computer in everyday life was studied; the pupils’ most favourite computer games and chats were analyzed; the directions of social pedagogical activities in work with pupils, their parents, teachers and the school Commission for protecting children’s rights were worked out.
The author of the Diploma paper considers that the key directions of the prevention work is informing the pupils about the dangers or computer dependency, pupils’ ability to evaluate critically the computer games and chats as well as the pupils’ ability to see the consequences for any activity and to safeguard oneself from the computer dependency.
The Diploma pare is written on pages. It consists of the Introduction, five chapters, conclusions and the list of bibliography. The Appendix contains interviews, the checklists with criteria for analyzing the computer games and chats, the samples of the questionnaires and their summaries, the pupils’ works. The Diploma paper is illustrated with tables and diagrams.
Key words: chat, computer dependency, computer game, prevention