Izglītības kvalitātes pilnveides iespējas Dundagas vidusskolā ieviešot e-klasi.
Автор
Freimute, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Izglītības sistēmas kvalitātei jāatbilst mūsdienu darba tirgus prasībām. Izglītības sistēmas modernizācija ir viens aktuāliem jautājumiem. Izglītības kvalitāti iespējams pilnveidot skolās datorizēti, ieviešot elektroniskā žurnāla sistēmu „e-klase”.
Maģistra darbs „Izglītības kvalitātes pilnveides iespējas Dundagas vidusskolā ieviešot e-klasi”.
Darba mērķis: noskaidrot, kādas ir izglītības kvalitātes pilnveides iespējas, ieviešot e- klasi.
Maģistra darbs sastāv no divām daļām- teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tiek skaidrots, kā var pilnveidot vispārizglītojošā skolā izglītības kvalitāti, izmantojot skolvadības sistēmu „e-klase”. Praktiski pētnieciskajā daļā tika veikti divi pētījumi- kvalitatīvie un kvantitatīvie pētījumi. Kvalitatīvajā pētījumā ar interviju palīdzību tiek noskaidrots, ko iegūst pedagogi, skolēni un vecāki, strādājot e-klases vidē. Kvantitatīvajā pētījumā ar aptaujas anketu palīdzību tiek noskaidrots respondentu (pedagogu, skolēnu, vecāku un vispārizglītojošo skolu administrācijas) viedoklis, pozitīvais un trūkumi e-klasē mācību procesa laikā. Iegūtie rezultāti parāda to, ka darbā ar e-klasi ir apmierināti mācību priekšmetu skolotāji, klases audzinātāji un skolu administrācijas, kā arī skolēni un vecāki saskata būtisku pozitīvu e-klases lomu izglītības procesā, lai gan e-klasi neizmanto visi skolēni un vecāki.
Pētnieciskajā daļā tika apstiprināta pieņemtā hipotēze, ka e-klases ieviešana palielina izglītības kvalitātes pilnveides iespējas Dundagas vidusskolā.
Atslēgvārdi maģistra darbā: izglītības kvalitāte, informācijas un komunikāciju tehnoloģijas, e-klase, kvalitatīvie un kvantitatīvie pētījumi, pedagogi, skolēni, vecāki. Teaching quality in schools can be improved by introducing an electronic register system – „e – class”.
Master’s paper „Introducing e – class as means of improving teaching quality in Dundaga Secondary School”, author – Inese Namsone, assistant headteacher in education, teacher of Latvian and literature.
Objective of the paper : to study how the introduction of e – class can serve as means of improving teaching quality.
The master’s paper consists of two parts – theoretical and practical. The theoretical part explains how the teaching quality in a comprehensive school can be improved by applying the school management system „e – class”. Using an interview the research part finals out the benefits of working in the e – class environment for teachers, students and their parents. A questionnaire provides for respondents opinions ( teachers, students, parents, comprehensive school administration) on the positive and negative aspects of e – class in the teaching – learning process. The acquired results show the satisfaction of subject and class teachers and school administration working in the e – class environment. Students and parents see e – class as playing an entirely positive role in the teaching process. However, not all the students and parents use e – class.
Hypothesis : the introduction of e – class increases the possibilities of improving teachig quality in Dundaga Secondary School.
Key words : teaching quality, information and communication technologies, e – class, qualitative and quantitative research, teachers, students, parents.