Pusceļa māju loma bērnu namā "Ziemeļi" dzīvojošiem jauniešiem socializācijas procesā.
Автор
Pušpure, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba tēma: Pusceļa māju loma bērnu namā „Ziemeļi” dzīvojošiem jauniešiem socializācijas procesā.
Maģistra darba mērķis: Izpētīt bērnu bāreņu un bez vecāku gādības palikušo bērnu situāciju Latvijā, viņu socializācijas iespējas sabiedrībā.
Darba pirmajā nodaļā aprakstīta bērnu bāreņu un bez vecāku gādības palikušo bērnu audzināšanas, izglītošanas un sociālās integrācijas situācija Latvijā, pievēršot uzmanību aktuālajām problēmām un iespējamiem to risinājumiem.
Otrā nodaļa veltīta bērnu bāreņu un bez vecāku gādības palikušu bērnu socializācijas procesa un to ietekmējošo faktoru skaidrojumam.
Trešajā nodaļā sniegts ieskats par bērnu bāreņu un bez vecāku gādības palikušu bērnu aprūpes, audzināšanas un izglītošanas vēsturi, mūsdienu tendencēm dažādās valstīs, akcentējot dažādas šo bērnu socializācijas procesa organizācijas formas un metodes.
Ceturtā nodaļa atspoguļo praktiskā pētījuma rezultātus. Pētījums tika veikts, lai noskaidrotu pusceļa māju lomu bērnu namā "Ziemeļi" dzīvojošo jauniešu socializācijas procesā, bērnu nama un pusceļa mājas priekšrocības un trūkumus jauniešu socializācijas procesa organizācijā.
Pētījuma rezultāti liecina, ka bērnu bāreņu un bez vecāku gādības palikušo bērnu socializācijas procesu sabiedrībā sekmē pusceļa mājas darbība bērnu namā.
Atslēgas vārdi: jaunieši, bērni bāreņi un bez vecāku gādības palikuši bērni, sadzīves prasmes, sociālās prasmes, bērnu nams, socializācijas process.
Darba apjoms: 120 lpp.
Darba struktūra: Darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, secinājumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta, 16 pielikumiem. Darbs satur 22 attēlus, izmantoti 59 literatūras un citi avoti. The theme of master’s paper: The role of midway home of youth living in the orphanage "Ziemeļi" in the process of socialization.
The aim of the peper: to research the situation of orphans and kids without parent’s auspices in Latvia as well as their possibilities of socialization.
In the first part there are described the situation of educational and social integration process of orphans and kids without parent’s auspices in Latvia, drawing attention to actual and possible solutions of them.
The second part is devoted to the description of socialization and its influensive factors of of .
In the third part there is given an insight about the nowadays nursing, education and educational history tendencies of orphans and kids without parent’s auspices in different countries, emphasizing the different methods and forms of the socialization.
In the forth part there are reflected the results of practical research. The research was worked out in order to understand the role of midway home of youth living in the orphanage "Ziemeļi" in the process of socialization, as well as the advantages and disadvantages of orphanage in the organization of the socialization process of youth.
The results of the research prove that the process of socialization in sociaty of orphans and kids without parent’s auspices is succeeded by activity of midway home in orphanage.
The key words: youth, orphans and kids without parent’s auspices, skills of every-day life, social skills, orphanage, process of socialization.
The amount of paper: 120 pages.
The structure of the paper : the paper consists of 4 chapters, conclusions, list of 59 sources and literature, 16 supplements. The paper involves 22 pictures.