Vides nozīme praktisko iemaņu veidošanā skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Author
Sakse, Dagnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Krauce, Antra
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā „Vides nozīme praktisko iemaņu veidošanā skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem” tiek teorētiski un praktiski pētīts praktisko iemaņu veidošanās process skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem un vides vai dabas ietekme uz to.
Diplomdarba autore uzskata, ka praktisko iemaņu apgūšana ir būtiski svarīga visai dzīvei un veicina skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem patstāvības un neatkarības veidošanos, un vide – daba piedāvā daudz iespēju praktisko iemaņu apgūšanai, kā arī nodrošina cilvēku ar iztikas līdzekļiem. Īpašu uzmanību autore pievērš dabas un izziņas darbības procesu nozīmei praktisko iemaņu veidošanā.
Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt praktisko iemaņu veidošanās likumsakarības un vides ietekmi uz tām skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem.
Diplomdarba praktiskajā daļā tiek analizēti 40 skolotāju anketu rezultāti, kuros atspoguļojas vides un praktisko iemaņu veidošanās likumsakarības.
Diplomdarbu raksturo šādi vārdi: garīgās attīstības traucējumi, praktiskās iemaņas, vide, vispusīga attīstība, daba. The diploma work „The role of the environment in developing practical skills for students with moderate and severe mental disabilities” contains theoretical and practical research of practical skills formation process for children with moderate and severe mental disabilities and the kind of impact the environment or nature plays in this process.
The author of the diploma work is convinced that the formation of practical skills is essential for life and enables students with mental disabilities to develop independence, and the environment – nature offers many possibilities of forming practical skills and offers means for living. The author is particularly focusing on the importance of nature and cognitive processes in developing practical skills.
The main objective of the research is to investigate practically and theoretically the conformity to natural laws and the impact of the environment on the development of practical skills for students with moderate and severe mental disabilities.
The practical part of the diploma paper contains the analysis of 40 surveys filled in by teachers. This survey displays conformity to natural laws of the development of practical skills and the environment.
The diploma paper can be characterized by the following terms: mental disabilities, practical skills, environment, overall or versatile development, nature.