• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mazākumtautību sākumskolas skolēnu interpunkcijas prasmju analīze un to pilnveidošana krievu valodas stundās

Thumbnail
View/Open
299-14391-Jerahtina_Svetlana_sj05016.pdf (598.8Kb)
Author
Jerahtina, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba mērķis: izpētīt mazākumtautību sākumskolas skolēnu interpunkcijas prasmju pilnveidošanas iespējas, ņemot vērā mūsdienu lingvodidaktu pieredzi un skolēnu reālos sasniegumus un grūtības interpunkcijas līmenī. Pētījuma uzdevumi: 1)izpētīt jēdzienus „interpunkcija”, „interpunkcijas principi, likumi”, balstoties uz zinātniskās literatūras analīzi atbilstoši diplomdarba pētījuma tēmai; 2)apkopot mūsdienu lingvodidaktisko pieredzi, kas vērsta uz skolēnu interpunkcijas prasmju pilnveidošanu krievu valodas stundās; 3)konstatēt un raksturot, izmantojot dažādas metodes un paņēmienus, sākumskolas skolēnu interpunkciju prasmju līmeni, konstatēt problēmas un interpunkcijas kļūdas, kurām ir nepieciešama korekcija; 4)aprobēt izmēģinājumdarbības gaitā dažāda veida uzdevumus, kas palīdz skolēniem pilnveidot interpunkcijas prasmes; 5)analizēt iegūtos rezultātus un izdarīt secinājumus. Diplomdarbā apkopoti teorētiskie un metodiskie materiāli par dzimtās valodas interpunkcijas zināšanu nozīmību sākumskolas skolēnu valodas kultūras attīstības kontekstā, pievēršot uzmanību galvenajām problēmām, kas saistītas ar dzimtās (krievu) valodas rakstības apguvi diasporas apstākļos. Diplomdarba ietvaros izstrādātais un mācību stundās aprobētais didaktiskais materiāls ir sekmīgi izmantojams interpunkcijas prasmju apgūšanai un pilnveidošanai mazākumtautību sākumskolas 4. klasē. Pētījumā iegūtie rezultāti ļauj apstiprināt hipotēzi: Mazākumtautību 4. klases skolēnu krievu valodas interpunkcijas prasmes pilnveidojas sekmīgāk, ja skolotājs konstatēs skolēnu interpunkcijas prasmju reālo līmeni, formulēs skolēnu sasniegumus un grūtības; skolotājs mērķtiecīgi izvēlēsies dažādas metodes, paņēmienus un mācību uzdevumus, lai palīdzētu skolēniem pilnveidot un paplašināt savas interpunkcijas kompetences, ņemot vērā skolēnu tipiskās un stabilās interpunkcijas kļūdas.
 
The aim of diploma paper: to study possibilities to develope minority primary school pupils punctuation skills, takeing in consideration present lyngvodidactic experience and pupils real achievements in punctuation level. Research objectives: 1)based on scientific litherature analysis according to papers’ topic, study concepts „punctuation”, „principles, laws of punctuation”; 2)to summarize present lyngvodidactic experience which refers to pupils punctuation skill developement in russian language lessons; 3)useing different methods and techniques, to establish and characterise primary school pupils punctuation skill level, establish problems and punctuation mistakes, which are required to correct; 4)to approbate different exercises, which help to improve punctuation skills for pupils; 5)to analyse final output and make conclusions. Dipoloma paper summarizes theoretical and methodological matherials about punctuation knowledge native language significance in contect of primary school’s language culture development, notifying general problems that is connected with native (russian) language ortography aquisition in conditions of diaspora. Within the diploma framework and didactic material abrobation during lessons it is made succesfuly useful for punctuation skill adoption and development for minority primary school 4th form. Acquired results in research approves the hypothesis: minority primary school 4th form russian pupil’s punctuation skills developes more successful if teacher establishes real level of punctuation skills, defines pupils achievements and problems; teacher purposeful chooses different methods, techniques and exercises to help pupils develop and expand their punctuation competences takeing in consideration pupils typical and persistent punctuation mistakes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11935
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV