Vārdu krājuma bagātināšana rotaļās pirmsskolas vecuma bērniem ar skaņu izrunas traucējumiem
Author
Zvejniece, Marika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miltiņa, Irēna
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma. „Vārdu krājuma bagātināšana rotaļās pirmskolas vecuma bērniem ar skaņu izrunas traucējumiem”.
Diplomdarba mērķis. Teorētiski izzināt dažādu autoru atziņas un praktiski vērtēt valodas rotaļu nozīmi vārdu krājuma bagātināšanai bērniem ar skaņu izrunas traucējumiem.
Darba teorētiskajā daļā tiek apkopotas V.Kalniņas, K Skrubes, D.Dzinteres, I. Stangaines, Ž. Pažē. I. Miltiņas, S. Tūbeles, J. Lūses u.c. autoru atziņas par vārdu krājuma attīstības īpatnībām, par pedagoģiskajām un psiholoģiskajām attīstības likumsakarībām 4 – 6 gadu vecuma bērniem ar skaņu izrunas traucējumiem.
Darba praktiskajā daļā ir prezentēta skolotāja logopēda koriģējoši attīstošā darbība ar bērniem, kam ir skaņu izrunas traucējumi.
Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tiek izmantotas dažādas pētījuma metodes vārdu krājuma bagātināšanā:
•teorētiskā;
• pedagoģiskā izmēģinājuma darbība;
• pētījumā iegūto rezultātu analīze.
Darba procesā parādīts, kā plānveidīgi un sistemātiski, veicot korekcijas darbu ar aktīvu bērnu iesaistīšanu un līdzdalību valodas rotaļās, ir iespējams paplašināt vārdu krājuma apjomu.
Diplomdarbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, praktiskās daļas, trim attēliem, trim tabulām, nobeiguma un secinājumiem, izmantotās literatūras un deviņiem pielikumiem.
Atslēgvārdi: Pirmsskolas vecuma bērni, rotaļa, skaņu automatizēšana, vārdu krājuma paplašināšana, korekcijas darbs The theme of the research: „ Vocabulary Enrichment through Games for Pre-school Children with Speech Articulation Impairments.”
The aim of the research: to examine theoretical insights of various authors and apply practical assessment of the significance of language games for vocabulary enrichment applied to children with articulation impairments.
Theoretical part of the research comprises the insights of such authors as V. Kalniņa, K. Skrube, D. Dzintere, I. Stangaine, Ž. Piažē, I. Miltiņa, S. Tūbele and J. Lūse on the features of the vocabulary development as well as pedagogical and psychological characteristics of development for children at the age of 4 to 6 with sound articulation impairments
The practical part of the research presents the teacher-speech therapist’s professional involvement in supporting children who experience speech articulation impairments.
In order to achieve the specified objectives, the various research methods have been applied that are related to vocabulary building process:
•theoretical;
•pedagogical testing process;
•the analysis of the obtained results during the research.
The process of the research indicates that by an organised and systematic linguistic correction work that involves children actively in language games through cooperation it is feasible to enlarge their range of vocabulary.
The research paper consists of the introduction, theoretical and practical part, three pictures, three charts, conclusion, applied bibliography and 9 appendixes.
Key words: Pre-school age children, games, sound automatism, enrichment of vocabulary, correcting work.