Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīteen_US
dc.contributor.authorKuike, Asjaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:35:40Z
dc.date.available2015-03-23T13:35:40Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other16791en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11958
dc.description.abstractMaģistra darba pētījuma mērķis ir noteikt, vai izmantojot dažādus pedagoģisko risinājumu veidus darbā ar bērnu, kuram ir intelektuālās attīstības dažādas vajadzības (viegli garīgās attīstības traucējumi) nodrošina kvalitatīvu iekļaujošo izglītību x sākumskolā. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, autore veic teorētisku un empīrisku pētījumu. Autore, Starptautiskās maģistra studiju programmas „Dažādības pedagoģiskie risinājumi” studente, pēta, kā vēsturiski mainījusies nostāja un definīcijas attīstība par bērnu ar intelektuālās attīstības dažādām vajadzībām (viegliem garīgās attīstības traucējumiem). Darbā autore apraksta situāciju x sākumskolā, kurā mācās bērns ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem, kādi dažādības pedagoģiskie risinājumi tiek izmantoti, lai notiktu iekļaujošās izglītības kvalitātes uzlabošanās. Šī uzlabošanās tiek vērtēta pēc autores izvirzītiem kritērijiem, ko var vērtēt pēc skolēna emocionālo sajūtu uzlabošanās, līdzdalības, kā arī akadēmisko rezultātu (sekmju līmeņa) paaugstināšanās. Autore, x sākumskolā veicot skolotāju, vecāku, skolēnu aptauju par attieksmi pret bērniem ar intelektuālās attīstības dažādām vajadzībām (viegliem garīgās attīstības traucējumiem), salīdzinot iegūtos datus ar Latvijā iegūtiem datiem kopumā, secina, ka x sākumskolā attieksme ir pozitīvāka nekā Latvijā kopumā. Tātad šī skola, tās skolēni ir iespējama bāze pētījumam par iekļaušanās kvalitātes uzlabošanu, izmantojot skolā pieejamos resursus – materiālos, cilvēkresursus, metodoloģiju, darba organizāciju un plānošanu. Novērojot skolā procesu, kurā vispārizglītojošā klasē iekļaujas skolēns ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem, pēc tam analizējot, kā mainās skolēna emocionālā vieta klasesbiedru vidū un kā paaugstinās pētāmā skolēna sekmju līmenis, autore secina, ka piedāvātais iekļaušanās modelis var būt kā priekšnoteikums, kā ieteikums, lai vēl kvalitatīvāk attīstītu iekļaujošo izglītību Latvijas sākumskolā. Atslēgvārdi: iekļaujošā izglītība, līdzdalība, pedagoģiskie risinājumi, atbalstsen_US
dc.description.abstractMaster thesis study is to determine whether using different types of pedagogical issues in working with children who have intellectual disabilities a variety of needs (easy to mental disorders) provides high–quality inclusive education in primary school x. To achieve the goal, the author of a theoretical and empirical study. The author, student of the International Masters' studies "Educational Treatment of Diversity " studies how historical change in position and definition of development for children with learning for different purposes (mild mental disabilities). The author describes the situation in primary school x, which teaches children with mild mental disabilities as diversity of pedagogical solutions are used in order to allow for inclusive education of quality improvement. This improvement is evaluated by the author's own criteria, which can be valued by the learner's emotional sense of improvement, participation, and academic outcomes (success rate) increases. The author, through x primary teachers, parents, student surveys on the treatment of children with learning for different purposes (mild mental disabilities), comparing the data with the Latvian findings as a whole, concludes that the x primary treatment is more positive than Latvian as a whole. So this school, its students are likely base the study on the integration of quality improvement through the resources available at school – material, human resources, methodologies, organization and planning. Observing the school process, as in mainstream classroom into a student with mild mental disabilities, and then analyzing how the pupil's emotional place among classmates and how to raise student achievement levels under study, the author concludes that the proposed integration model may be a prerequisite for guidance to still better development of inclusive education in primary school Latvian. Keywords: inclusive education, involvement, pedagogical, supporten_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleBērnu ar intelektuālās attīstības dažādām vajadzībām(viegliem garīgās attīstības traucējumiem)pedagoģiskie risinājumi sākumskolāen_US
dc.title.alternativePedagogical treatment of Children with Intelectual Diversity in the Primary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record