Mācību saturs ekonomikas un vides tēmu apguvē sociālajās zinībās 2.klasē
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
N/A
Abstract
Tēma: Mācību saturs ekonomikas un vides tēmu apguvē sociālajās zinībās 2. klasē.
Autors: in05019 Ilze Nežberte
Vadītājs: lektore Mg.izgl.zin. Agita Klempere - Sipjagina
Mērķis: Izstrādāt mācību saturu ekonomikas un vides tēmu apguvē sociālajās zinībās 2. klasē un ieteikumus pedagogiem, plānojot integrētu mācību saturu.
Saturs: Pētījuma teorētiskajā daļā autore analizē integrēšanas jēdzienu. Balstoties uz I. Puškareva, V. Renģes un Ā. Karpovas atziņām autore apraksta jaunāko skolas vecumu. Pēc I. M. Rubanas, Dz. Albrehtas un V. Zelmeņa atziņām tiek aprakstītas pedagoģiskās darbības iespējas ekonomikas un vides tēmu integrēšanai sociālajās zinībās.
Pētījuma empīriskajā daļā darba autore praktiski realizē integrētu mācību saturu pamatskolā X.
Atslēgvārdi: integrēšana, ekonomika, vide, jaunākais skolas vecums, sociālās zinības.
Topic: Curricula for mastering themes of economics and environment in social sciences for the 2nd grade. Author: in05019 Ilze Nežberte Supervisor: MSEd Agita Klempere-Sipjagina Objective: Develop curricula for mastering themes of economics and environment in social sciences for the 2nd grade and recommendations to pedagogues in planning integrated curricula. Content: Author analyzes the concept of integration in the theoretical part. Based on the I. Puškareva’s, V. Renģe’s and Ā. Karpova’s findings, author describes junior school age. Author analyzes pedagogic practices for integrating the abovementioned themes w.r.t. conclusions by I. M. Rubana, Dz. Albrehta and V. Zelmenis. The integrated curriculum has been approbated in a primary school. Keywords: integration, economics, environment, junior school age, social sciences.
Topic: Curricula for mastering themes of economics and environment in social sciences for the 2nd grade. Author: in05019 Ilze Nežberte Supervisor: MSEd Agita Klempere-Sipjagina Objective: Develop curricula for mastering themes of economics and environment in social sciences for the 2nd grade and recommendations to pedagogues in planning integrated curricula. Content: Author analyzes the concept of integration in the theoretical part. Based on the I. Puškareva’s, V. Renģe’s and Ā. Karpova’s findings, author describes junior school age. Author analyzes pedagogic practices for integrating the abovementioned themes w.r.t. conclusions by I. M. Rubana, Dz. Albrehta and V. Zelmenis. The integrated curriculum has been approbated in a primary school. Keywords: integration, economics, environment, junior school age, social sciences.