Muzikālie vingrinājumi jaunākā skolas vecuma bērnu vokālo iemaņu attīstīšanai vispārizglītojošā skolā
Author
Priekule, Ina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Ina Priekule diplomdarbā „Muzikālie vingrinājumi jaunākā skolas vecuma bērnu vokālo iemaņu attīstīšanai”, noskaidro vokālo iemaņu iedalījumu un muzikālo vingrinājumu veidus. Tiek noskaidrots, kāds ir skolēnu viedoklis par dziedāšanu un mūziku, kā arī eksperta (mūzikas skolotājas) viedoklis par 2. klases skolēnu vokālo iemaņu attīstību.
Pētījuma mērķis teorētiski analizēt un noteikt muzikālo vingrinājumu pielietojumu skolēnu vokālo iemaņu attīstīšanai mūzikas nodarbībās. Pētījuma uzdevumi ir teorētiski analizēt vokālo iemaņu veidus jaunākā skolas vecuma bērniem, analizēt muzikālo vingrinājumu veidus un to pielietojumu mūzikas nodarbībās un izstrādāt pedagoģiskā pētījuma darbības plānu un izanalizēt pētījumā iegūtos rezultātus.
Diplomdarbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras saraksta ar 29 avotiem un 13 pielikumiem, 6 attēliem, 3 tabulām. Diplomdarba kopējais apjoms 51 lpp.
Atslēgvārdi: iemaņa, vokālās iemaņas, dziedāšana, muzikālie vingrinājumi. Ina Priekule „Musical exercises for developing the vocal skills of the junior primary pupils at general comprehensive school” tries to clarify classification of vocal skills and form of musical exercises. The pupils’ thought about singing and music and teachers’ thought about 2nd grade pupil vocal skill development are being clarified. The aim of the research is to theoretically analyze and determine the use of musical exercises in pupils' vocal skills development in music studies. The assignments of the research is theoretically analyze vocal skill types of the junior primary pupils, analyze musical forms of exercises and the use of music studies, develop a pilot action plan of the experimental activities and analyze the results of the research. There are introduction, three sections, conclusion, list of literature with 29 sources, 13 supplements, 6 pictures and 3 tables in the Diploma paper. There are 51 pages in the Diploma paper.
Keywords: skill, vocal skills, singing, musical exercises.