• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izglītības mārketinga iespēju izpēte X visparējā izglītības iestādē.

Thumbnail
View/Open
299-17809-Pileniece_Evita_SkLa000036.pdf (1.474Mb)
Author
Pileniece, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daiktere, Ineta
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Evitas Pilenieces izstrādātā maģistra darba tēma - izglītības mārketinga iespēju izpēte X* vispārējās izglītības iestādē. Studējot teorētisko literatūru par mārketingu, darba autore secina, ka mārketings izglītības iestādēm ir iespēja, kā papildus līdzeklis mērķu sasniegšanai, informējot vecākus, skolēnus un sabiedrību, tas nozīmē - nepārtraukti sekot līdzi pakalpojuma ņēmēju vajadzību un to vēlmju izmaiņām, un meklēt veidus, kā piesaistīt arvien jaunus pakalpojuma ņēmējus. Maģistra darba mērķis ir : Izpētot esošo X* izglītības iestādes pakalpojuma ņēmēju vajadzības, analizējot X* izglītības iestādes piedāvājuma iespējas, izstrādāt priekšlikumus X* izglītības iestādes attīstības perspektīvai. Kā liecina pētījuma rezultāti, X* skolas direktoram nepieciešams noteikt tirgvedības budžetu, kas palīdzētu veidot un plānot tirgvedības komunikācijas. Atslēgas vārdi: izglītības mārketings, plašsaziņas līdzekļi, reklāma.
 
The Master’s Paper theme developed by Evita Pileniece is The Analysis of the Potential of Education Marketing at the General Education Institution X. Having studied the theoretical literature about marketing, the author hypothesizes that marketing for educational institutions provides opportunity, as an additional tool to achieve the objective of informing parents, students and the public about the school and what the school offers. This means- continuously following and understanding the needs of the school’s customers, understanding how those needs and desires change and fluctuate over time, and seeking ways to engage a new customer base. The goal of this Master’s Paper is: Researching the existing X* educational institution’s customer needs Analyzing the X* educational institution’s services potential, to develop a proposal for the school’s development perspective. As the research results suggest, the school director must develop a marketing budget that helps develop and plan the marketing communications at the educational institution. Key words: education marketing, mass media, advertisement.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11987
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV