Show simple item record

dc.contributor.advisorBlūma, Dainuvīteen_US
dc.contributor.authorSavina, Annaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:35:57Z
dc.date.available2015-03-23T13:35:57Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other20150en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12026
dc.description.abstractAnnas Savinas maģistra darbs „Zēnu un meiteņu gatavības veicināšana lomām ģimenē” veltīts nopietnai, sarežģītai un neizpētītai mūsdienu problēmai, kura ir būtiska ģimenes veidošanai un ģimenes dzīves norisei, kā arī cilvēka dzīves kvalitātes ietekmei. Maģistra darba mērķis ir izzināt zēnu un meiteņu gatavības veidošanās ietekmējošos faktorus lomām ģimenē. Maģistra darba pētnieciskais jautājums - kādi ir ietekmējoši faktori zēnu un meiteņu gatavības veicināšanai lomām ģimenē? Darba teorētiskajā daļā tika analizēts ģimene un ģimenes lomu jēdziens, tika raksturota sieviete kā sieva un māte un vīrietis kā vīrs un tēvs, kā arī analizēti galvenie ģimenes dibināšanas ietekmējoši faktori. Maģistra darbā ietvaros tika veikts pētījums par mūsdienu stereotipu ietekmi uz sievietes/vīrieša lomām ģimenē, kā arī pētījums par zēnu un meiteņu gatavības veidošanās ietekmējošiem faktoriem lomām ģimenē. Darbā tika izstrādāti ieteikumi vecākiem, kā palīdzēt bērniem un jauniešiem apzināties, attīstīt nepieciešamās prasmes un iemaņas ģimenes lomu veidošanai. Maģistra darbs sastāv no 124 lappusēm. Tas ietver ievadu, piecas nodaļas, ieteikumus un secinājumus, nobeigumu un literatūras avotu sarakstu. Pielikumā ievietotas aptaujas anketu paraugi un apkopojumi. Diplomdarbs ilustrēts ar tabulām un diagrammām. Atslēgvārdi: ģimene, lomas ģimenē, bērni, gatavības veicināšana.en_US
dc.description.abstractAnna Savina’s master thesis ”Readiness of Boys’ and Girls’ for Their Roles in Family” is dedicated to a significant, complicated and under-researched contemporary problem, which is essential for building a family and for conducting a family life, as well as which influences a quality of life. The goal of the present master thesis is to investigate the factors influencing the development of boys’ and girls’ readiness to the family roles. The research question of the master thesis is – what are the influencing factors for the promotion of boys’ and girls’ readiness to the family roles? In the theoretical part of the thesis, the concepts of a family and family roles were analyzed, a woman as a wife and a mother, and a man as a husband and father were characterized, as well as, the main influencing factors in building a family were reviewed. Within the framework of the master thesis, a research about an impact of contemporary stereotypes on female/male roles in a family was conducted, as well as, a research about the factors influencing the development of boys’ and girls’ readiness to the family roles was conducted. In addition, recommendations for parents concerning how to help children and adolescents to become aware of and to develop necessary skills and acquirements for the development of the family roles were elaborated. The master thesis comprises 124 pages. It involves introduction, five chapters, findings and recommendations, conclusion and bibliography. The samples and generalizations of questionnaires are included in the appendices. The thesis is illustrated with tables and charts. Keywords: family, roles in a family, children, promotion of readinessen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleZēnu un meiteņu gatavības veicināšana lomām ģimenē.en_US
dc.title.alternativeReadiness of Girls and Boys for their Roles in Family.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record