Mūzikas klausīšanās 3-4 gadus vecu bērnu emocionalitātes veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Šmidte, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Temats: Mūzikas klausīšanas 3-4 gadus vecu bērnu emocionalitātes veicināšanai pirmsskolas izglītības iestāde.
Darba autore: Olga Šmidte
Zinātniskais vadītājs: Dr. Paed., doc. Ligita Stramkale
Kvalifikācijas darba apjoms: 45 lpp., 4 tabulas, izmantoti 55 literatūras avoti, 16 zīmējumi, 17 pielikumi.
Zinātniskais darbs izstrādāts muzikālās pedagoģijas nozarē. Darba ir izpētīta bērnu emocionālitātes veicunāšanas iespējas mūzikas klausīšanas procesā.
Darbs sastāvs no 3 daļām:
1.Teorētiskā – Emocionalitātes teorētiskais pamatojums.
2.Metodiskā – Mūzikālā audzināšana pirmsskolā un mūzikas klausīšanas metodika.
3.Eksperimentālā – pētāmas problēmas izpēte.
Atslēgas vārdi: pirmsskola, 3-4 gadus vecu bērns, muzikālā audzināšana, mūzikas uztvere, mūzikas klausīšanās, emocijas, emocionalitāte.
Pētījuma objekts: muzikālā audzināšana pirmsskolas izglītības iestāde.
Pētījuma priekšmets: emocionalitātes veicināšanas iespējas.
Pētījuma mērķis: Atklāt pedagoģiskos, psiholoģiskos un metodiskos nosacījumus bērnu emocionalitātes veicināšanai mūzikas klausīšanas procesā.
Šo darbu var izmantot pirmsskolas iestādes muzikālās skolotāji, pirmsskolas skolotāji, studenti, bērnu vecāki.
Pētījuma metodes:
1.Tēorētiskās: pedagoģijas, psiholoģijas un metodikas teotiju analīze.
2.Empiriskās: novērošana, anketēšana, pārrunas.
3.Statistiskās: datu matemātiski statistiskās apstrādes metodes.
Pētījuma bāze: Rīgas X Pirmsskolas izglītības iestādes 3-4 gadīgo bērnu grupa. Subject: Music listening to conduce emotionality of 3-4 year old children in a pre-school educational establishment.
The author of paper: Olga Smith
The scientific adviser: Dr.of pedag., lect. Ligita Stramkale
The volume of paper: 45 pgs., 55 literature sources, 4 tables, 16 figures, 17 applications.
The given scientific paper has been worked out in the field of music pedagogies. The topic of the research was “The possibilities to conduce emotionality in the process of listening to music.”
The paper consists of three parts:
1.The theoretical part. The theoretical basis of the emotionality.
2.The methodological part. The musical education in a pre-school.
3.The experimental part. The investigation of the given problem.
The key words: the pre-school educational establishment, 3-4 year old child, the musical education, the perception of music, the music listening, emotions, emotionality.
The object of the research: musical education in a pre-school educational establishment.
The subject of the research: the possibilities to develop the emotionality in the process of listening to music.
The aim of the research: to find out the pedagogical, psychological and methodological conditions, necessary for the formation of children’s emotionally in the process of music listening.
This scientific paper can be used by music teachers of pre-school educational establishments, as well as teachers of pre-school, students and parents.
The methods of the research:
1.The theoretical methods: the analysis of the pedagogical, methodological and psychological theories.
2.The empirical methods: the observation, questionnaires, discussions.
3.The statistical methods: data processing methods with the help of mathematic and statistic.
The basis of the research: the second younger group of Riga’s X pre-school educational establishment.