Darba burtnīca "Es varu" vārdu krājuma paplašināšanai bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
Автор
Cīrule, Nora
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbā „Darba burtnīca „Es varu” vārdu krājuma paplašināšanai bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību” autore Nora Cīrule pētīja 5 – 6 gadīgo bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamas attīstības III līmeni vārdu krājuma paplašināšanas iespējas ar darba burtnīcu „Es varu” palīdzību.
Ievadā tika pamatota tēmas aktualitāte un izklāstīts pētījuma objekts,
pētījuma priekšmets, pētījuma mērķis, hipotēze un uzdevumi, pētījumā izmantotās
metodes, pētījuma bāze un norises laiks.
Pētījuma teorētiskajā daļā apskatītas Montesori pedagoģijas metodes, runas un valodas pamatojums, pirmsskolas vecuma bērnu vispārīgs raksturojums, viens no valodas traucējumu veidiem – valodas sistēmas nepietiekama attīstība.
Pētījuma praktiskajā daļā ir aprakstītas vārdu krājuma pārbaudes un paplašināšanas iespējas, pētījuma metožu izmantošana, bērnu apraksti (logopēdiskais slēdziens, testa rezultāti, rezultātu atspoguļojums dinamikā), darba autores izstrādātie korekcijas materiāli vārdu krājuma paplašināšanai un testēšanai.
Atslēgas vārdi: Montesori pedagoģijas metodes, vārdu krājuma bagātināšana, bērns, valodas sistēmas nepietiekama attīstība, darba burtnīca „Es varu” In diploma paper „Work book „I can” vocabulary growth for children with language system inadequacy” author Nora Cirule studied 5 – 6 year old children’s with language system inadequacy developments III stage vocabulary growth opportunities with the workbooks „I can” help.
In preface is shown the urgency of the issue and told about the study object, study goal, hypothesis and tasks, methods used in the research, it’s place and time.
Research theoretical part discusses Montesori educational methods, speech and language definition, preschool age children characterization and one of the language disability ways – language systems inadequate development.
Researches practical part contains vocabulary tests and growth opportunities, study method usage, children characterization (speech therapy’s conclusion, test results and their reflection in the dynamics), authors made correction materials for vocabulary growth and testing.
Key words: Montesori educational methods, vocabulary growth, children, language system inadequate development, work book „I can”