Jauniešu(15-19) neformālās izglītības programmas"Mana nākotnes ģimene"izveide.
Autor
Švekere, Ginta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daiktere, Ineta
Datum
2011Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Gintas Švekeres maģistra darbā „Jauniešu (15-19) neformālās izglītības programmas „Mana nākotnes ģimene” izveide” aktualizēta ģimenes izglītības nepieciešamība jauniešiem. Daudzu jauniešu pieredze vecāku ģimenē ir negatīva un viņiem ne vienmēr tiek nodrošinātas iespējas gūt jaunu, pozitīvu pieredzi ģimenes dzīvei citās vidēs. Tādēļ maģistra darba mērķis ir, novērtējot ģimenes izglītību jauniešiem Latvijā, izstrādāt neformālās izglītības programmu ģimenes dzīvei nepieciešamo zināšanu un prasmju apguves veicināšanai un attieksmju veidošanai.
Darba teorētiskajā daļā raksturota ģimenes izglītības loma sabiedrībā, analizēts ģimenes izglītības piedāvājums jauniešiem Latvijā un ārzemēs, izzināti neformālās izglītības programmas izveides principi.
Darba praktiskajā daļā veikts pētījums par ģimenes izglītības nepieciešamību jauniešiem un ģimenes dzīvei vajadzīgajām zināšanām, prasmēm un attieksmēm. Tika izstrādāta neformālās izglītības programma „Mana nākotnes ģimene” jauniešiem no 15-19 gadiem, kura novērtēta ar ekspertatzinumu metodi.
Atslēgvārdi: ģimenes izglītība, jaunietis, neformālā izglītība, izglītības programma. In the Master thesis by Ginta Švekere „Development of Non-formal Youth Education Program “My Future Family”” the main issue - necessity for family life education for young people - is brought up. Large portion of young people have a negative experience of their own family of origin, and often they lack opportunities to gain new, positive experiences in different environments. Therefore the main goal of the Master thesis is to assess the family life education for young people in Latvia, and to develop non- formal education program for obtaining necessary family life skills and knowledge.
In the theoretical part of the thesis author describes the role of family life education in our society, analyses the offered family education programs for young people in Latvia and abroad, understanding the main principles of developing non-formal education program.
In the practical part of the thesis author conducts research about the need of family life education for young people and the main skills, attitudes and knowledge needed for the family life. Here author also develops non-formal education program „My future family” for young people 15 – 19 years old, which has been evaluated through expert’s recognition method.
Key words: family life education, youth, non-formal education, education program.