Pašapziņas veidošanās sekmēšana 6-7 gadus veciem bērniem, darbojoties dabā
Автор
Birziņa, Laima
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba mērķis ir izveidot un aprobēt darbību kopu 6 – 7 gadus vecu bērnu pašapziņas attīstības veicināšanai, darbojoties dabā. Darbs sastāv no 3 daļām un pielikuma. Pirmajā daļā analizēta pedagoģiski psiholoģiskā literatūra par pašapziņas veidošanos un sekmēšanu pirmsskolas vecumā un pedagoģiskajā procesā, par rotaļas, pedagoga un dabas lomu bērna pašapziņas attīstības sekmēšanā. Otrajā daļā apkopotas metodes bērnu darbībai dabā, atbilstoši vecumposmam, un pētīta literatūra par šo metožu nozīmi bērna pašapziņas attīstības sekmēšanā, darbojoties āra vidē (dabā). Trešajā daļā izveidota paņēmienu un darbību kopa pašapziņas sekmēšanai, veikta pašapziņas izpēte un analīze.
Atslēgvārdi: pašvērtējums, pašcieņa, pašapziņa, pedagogs, daba, metodes.
- The aim of the qualification work is to create and approbate a set of activities for the promotion of development of 6 – to – 7 – year – old children’s self-confidence, during outdoor activities. The work consists of 3 parts and an annex. The first part contains analysis of pedagogical psychology literature on the development of self-confidence and its promotion at the pre-school age and during the pedagogic process, on the role of the game, the teacher, and the nature in the promotion of the child’s self-confidence. The second part summarizes methods of children’s outdoor activities, according to their age. This part also contains the research of literature on the role of such methods in the promotion of the child’s self-confidence during the outdoor activities (in the nature). In the third part, there has been created a set of approaches and activities for the promotion of self-confidence, and the research and analysis of the self-confidence has been performed.
Key words: self-esteem, self-respect, self-confidence, teacher, nature, methods.