Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorVulāne, Annaen_US
dc.contributor.authorPrivka, Gunitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:01Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:01Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21716en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12059
dc.description.abstractGunita Privka.7. klases skolēnu macīšanās kompetences attīstīšanas iespējas latviešu valodas stundās. Diplomdarbs. Rīga: LU PPMF, 2012. Diplomdarbs veltīts skolēnu mācīšanās prasmju izpētei un attīstīšanai latviešu valodas stundās. Pētījuma mērķis ir izzināt un pilnveidot 7. klases skolēnu prasmi izmantot dažādus lingvistiskās informācijas avotus, atrast tajos nepieciešamo informāciju un izmantot to savā darbībā. Autore piedāvā lingvodidaktisko materiālu, kas izmantojams, lai risinātu problēmas, kas saistītas ar skolēnu nepietiekamajām zināšanām par lingvistiskās informācijas avotiem un neizkopto prasmi strādāt ar dažāda veida informāciju, analizēt, strukturēt to un izmantot savos darbos. Diplomdarbam ir ievads, 3 nodaļas, secinājumi. Ievadā nosaukta diplomdarba problēma – kā pilnveidot skolēnu prasmi iegūt lingvistisko informāciju no dažādiem avotiem un sekmīgi izmantot to mācībās, izvirzīts mērķis un uzdevumi, nosauktas izmantotās pētnieciskās metodes, pētījuma bāze, pētījuma laiks, pētījuma struktūra. Pirmajā nodaļā skatīti dažādi viedokļi par mācīšanās kompetenci un mācību motivāciju. Otrajā nodaļā apkopoti valodnieku viedokļi par tiem valodniecības jautājumiem, kuru zināšanas skolēniem nepieciešamas mācībās. Trešajā nodaļā raksturotas pusaudžu vecumposmam iezīmes un izmēģinājumdarbībā iesaistīto skolēnu zināšanas un prasmes pētāmās problēmas kontekstā, piedāvāts mācību metožu, paņēmienu un darba formu izvēles pamatojums, didaktiskā materiāla izstrādes un aprobācijas apskatam, izmēģinājumdarbības rezultātu analīzei. Nobeigumā piedāvāti pētījumā gūtie secinājumi. Pedagoģiskā izmēģinājumdarbība veikta X pamatskolas 7. klasē. Izmēģinājumdarbības laikā tika konstatētas problēmas, kas skolēniem ir mācību prasmju attīstībā, izstrādāts to korekcijai piemērots didaktiskais materiāls. Konstatējošā darba rezultāti liecina par skolēnu mācīšanās prasmju pozitīvu dinamiku, kas ļauj secināt, ka pētījuma mērķis pamatā ir sasniegts un uzdevumi izpildīti. Darbā analizēta literatūra par skolēnu mācīšanās kompetenci, mācību motivāciju, valodnieku pētījumiem par valodas lietojuma jautājumiem, pusaudžu vecumposma specifiku.en_US
dc.description.abstractGunita Privka. Learning competence development opportunities for Latvian language lessons in Grade 7. Thesis. Riga: University of PPMF, 2012. Thesis deals with students' learning skills research and development on the Latvian language lessons. The aim of the study is to explore and develop the ability of Grade 7 pupils to use different linguistic sources of information, to find relevant information and use it in their work. The author suggests to use 'lingvodidaktisko' materials to solve problems related to students' inadequate knowledge of the linguistic information sources and undeveloped ability to work with different types of information, analysis, structuring and usage of information it in their work. he Thesis consists of introduction, 3 chapters and conclusions. The problem of the Thesis is named in the introduction - how to improve students' ability to acquire linguistic information from various sources and successfully use it in their studies, state objectives and tasks, name research methods, research base, research time and research structure. The first chapter deals with different views on learning skills and motivation for learning. The second chapter summarizes the views of linguists on the linguistic issues and the knowledge students need for learning. The third chapter describes the features of adolescents age group and pilot actions involved in students' knowledge and skills, also problem to be investigated in the context of proposed teaching methods, techniques and forms of work selection, development of didactic material and approbation, research analysis. Finally, the conclusions are offered in the study. Research was made in the primary school X, Grade 7. During the piloting problems with students learning skills were indicated and appropriate correction of suitable teaching materials were developed. The results of the research show students' learning skills positive dynamics, which leads to the conclusion that the aim of the research was achieved and objectives met. In the work the literature on students 'learning competencies, learning motivation, linguistic research on language use and adolescents' age group specificity were analyzed.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.title7.klases skolēnu mācīšanās kompetences attīstīšanas iespējas latviešu valodas stundāsen_US
dc.title.alternativePossibilities of developing students’ learning competence in latvian language lessons in Grade 7en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию