Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi Pablo Pikaso kubisma perioda klusajās dabās un to izmantošanas iespējas mākslas skolas 5. klasē
Autor
Lauberte, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Irbe, Ingrīda
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba „Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi Pablo Pikaso kubisma perioda klusajās dabās un to izmantošanas iespējas mākslas skolas 5. klasē” galvenais mērķis ir izpētīt Pablo Pikaso daiļrades kubisma perioda klusajās dabās pielietotos mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus un tehnikas un to izmantošanas iespējas klusās dabas radošā attēlošanā mākslas skolas 5. klasē, kā arī jauna mākslas virziena – kubisma – apguvei. Lai šo mērķi realizētu, tiek izvirzīti uzdevumi, kuru ietvaros autore pēta un apraksta Pablo Pikaso daiļradi, jaunākā skolas vecuma bērnu vecumposma īpatnības, kā arī izstrādā un realizē uzdevumu kopu, piemērojot atbilstošas pedagoģiskās metodes. Diplomdarbā tiek arī apkopoti un analizēti pedagoģiskajā darbībā iegūtie rezultāti, tajā var iepazīties ar secinājumiem un gūtajām atziņām.
Pielikumā ir iekļautas uzskatei izmantotās mākslinieka darbu reprodukcijas, izstrādātā uzdevumu kopa, darbu vērtēšanas tabulas un skolēnu darbu attēli.
Atslēgvārdi: Pablo Pikaso, kubisms, kolāža, radošais darbs. Diploma thesis „ Artistic means of expression in Pablo Picassos cubism period still lifes, and ways hou to use it in school of the Arts 5th grade” main goal is to explore Pablo Picassos paintings in cubism period still lifes applying artistic means of expression and technique and ways how to use it in still lifes creative portrag in school of the Arts 5th grade, as well as new art direction – cubism – learning. To reach this goal, had to set a target, within those author studies and describes Pablo Picassos paintings, peculiarites of children age period, as well as develop and realise task set, applying appropriate, pedegogical methods. In this diploma work is also summarired and analysed pedagogicali acquired results, conclusions and gained knowlage.
In addition there is inclucled artists painting reproductions, developed task set, work evaluation sheet and student illustration.
Key words: Pablo Picasso, cubism, collage, creative work.