Radošās darbības veicināšana mājturības un tehnoloģiju stundās 1.-4.klasē
Autor
Katkovska, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba tēma: „Radošās darbības veicināšana mājturības un tehnoloģiju stundās
1.- 4. klasēs.”
Diplomdarba apjoms: 4 nodaļas, 74 lpp., 1 attēls, 16 tabulas, 14 pielikumi, izmantoti 35
literatūras avoti.
Diplomdarba mērķis: Izstrādāt, pamatot un praksē pārbaudīt radošās darbības
veicināšanas iespējas mājturības un tehnoloģiju stundās 1.- 4. klasēs.
Darbā analizēta radošā darbība, psihiskās izziņas procesi un raksturotas iztēles veidu
īpatnības 1.- 4. klasēs. Veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība ar mērķi veicināt skolēnu
radošo darbību. Izstrādāts mācību satura apguves plānojums un piedāvātas praktiskas
nodarbības un uzdevumi skolēnu radošās darbības veicināšanai.
Atslēgas vārdi: radošā darbība, iztēle, emocijas, psihiskās izziņas procesi. Diploma paper subject: Promoting the creative activity in lessons of home economics and
technologies in Grades 1 - 4. Although many scholars have discussed and investigated the
advantages of promoting the creative activities in the lessons of home economics and
technologies in the elementary school and in particular its motivating aspect little research has
been undertaken. The purpose of the diploma paper is to folder a deeper understanding of this
teaching method, and how it can be used to raise creativity and motivation in a real classroom
setting. The results obtained suggest that promotion of the creative activities in lessons of
home economics and technologies enchances students intrinsic and extrinsic motivation and
therefore using different creative tasks should be as a complement to every bigger theme with
the aim to promote students creativity.