Pprojekti novada mācībā angļu valodā skolēnu nacionālās identitātes veidošanai (SPD)
Autor
Riekstiņa, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Skolotāja pieredzes darba autore ir E. Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijas angļu valodas skolotāja Ilona Riekstiņa, kas strādā šajā skolā no 1991.gada.
Pedagoģiskās darbības laikā veikti vairāki zinātniskie pētījumi par dzimtās pilsētas Alūksnes un Alūksnes novada vēsturi:
•1988.gadā – pētījums par vēsturiskajām teikām un leģendām kā sava novada vēstures liecību;
•no 1984. - 1992.gadam - vācu mācītāja Ernsta Glika dzīves un pedagoģiskā mantojuma izpēte latviešu pirmo skolu un latviskās izglītības attīstības kontekstā ( maģistres grāds pedagoģijas teorijā un vēsturē 1992.gadā);
•1999.gadā - Malienas novada izlokšņu un valodas īpatnību pētījums.
Kopš 2001.gada novada vēstures zināšanas tiek nodotas skolēniem visdažādākajās mācību un ārpusstundu darba formās, kā arī tiek lasītas lekcijas un vadītas ekskursijas ārzemju viesiem un citiem interesentiem angļu valodā.
Skolotājas pieredzes darba mērķis ir angļu valodas projektu lomas izzināšana novada mācībā skolēnu nacionālās identitātes un piederības izjūtas dzimtajai pusei un Latvijas valstij veidošanā E.Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijā. Pētījumā iesaistījās 148 skolēni.
Kā datu vākšanas metodes tika pielietotas anketēšana un novērošana.
Pētījuma gaitā izstrādāts un aprobēts ilgtermiņa Mācību plāns skolēnu nacionālās identitātes veidošanai, organizētas un vadītas 12 mācību stundas novada mācībā, īstenoti 3 skolas mēroga projekti un vadīta skolēnu līdzdalība 1 starptautiskajā projektā. Pieredzes darba autore profesionālo meistarību papildinājusi tālākizglītības kursos, semināros, kā arī dalījusies pieredzē ar kolēģiem.
Skolotājas pieredzes darbs sniedz plašu ieskatu skolotājas pedagoģiskajā darbībā, kas balstīta uz teorētiskā materiāla reālu pielietojumu mācību un audzināšanas procesa plānošanā, organizēšanā un vadīšanā, sniedzot praktiskus pierādījumus un sava pedagoģiskā darba reālu pašizvērtējumu. The author of the Teacher`s Portfolio Ilona Riekstina has been working as an English teacher at E.Gluck`s Alūksne State Gymnasium since 1991.
During her pedagogical practice she has been interested in the past of her native place – Alūksne and has done several researches connected with the topic of her interest:
•in 1988 - research on the legends and fairy-tales about Alūksne and its area;
•from 1984 to 1992 - the life story of German priest Ernst Gluck and his role in the development of Latvian schools in Vidzeme ( obtained Master`s degree in the history and theory of pedagogy and education, 1992) ;
•in 1999 - the research work connected with the specific language differences and local dialects of Maliena Region.
Since 2001 the knowledge on history of local area is given to students in a very different ways of teaching English – during the lessons, lectures and excursions.
The aim of the Teacher`s Portfolio is to explore how English projects on local studies can be used in building students` national identity and creating their sense of belonging to the local area and the State of Latvia at E.Gluck`s Alūksne State Gymnasium.
The author has used an action research as the method of research where 148 students participated. The data were collected by questionnaires and observation.
During the research a Long-term Plan for Building Students` National Identity was designed and piloted, there were 12 lessons on local studies organized, realized 3 school projects and 1 international project. The author has improved her professional development attending in-service courses and seminars and has shared her professtional experience.
The Teacher`s Portfolio reveals pedagogical experience in building students` national identity on the basis of English projects. It shows the examples of planning, organising, evaluating teaching and learning process on the basis of different pedagogical theories about project work in English. The author has included a lot of evidence and her self-evaluation, as well as the ways how she disseminates her pedagogical experience.