Show simple item record

dc.contributor.advisorVīgante, Rasmaen_US
dc.contributor.authorZavadska, Tamāraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:07Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:07Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other22870en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12101
dc.description.abstractŠajā darbā tika pētīta tēma „ Krāsu iepazīšana vizuālās mākslas stundās skolēniem ar vidēji garīgās attīstības traucējumiem sākumskolas vecumā”. Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un analizēt teorētiskās atziņas par krāsu terapiju, krāsu iepazīšanu iespējām skolēniem ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Diplomdarbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā pētījumā tika izmantotas Kalēja, Pitagora, Paraceltusa, Bebres, Hibneres, Karpovas, Svences u.c. autoru atziņas. Diplomdarbā tiek rakstīts par krāsu nozīmi un ietekmi, par krāsu iedalījumu, aprakstīta vizuālā darbība, tās būtība un veidi. Darbā tiek pētīta krāsu iepazīšana vizuālās mākslas stundās. Cilvēkam svarīgi iepazīt krāsas, orientēties krāsu pasaulē, atbilstoši iemācīties izmantot krāsas dažādās situācijās. Lai pētītu, kādi uzdevumi pozitīvi sekmē krāsu iepazīšanu vizuālās mākslās stundās autore izvirzīja vairākus nosacījumus: vai tiek ievērotas bērna individuālās spējas, prasmes, iemaņas; vai vizuālajās nodarbībās pedagogs izmanto dažādus uzdevumus; vai pedagogs spēj ierosināt bērnus uz aktīvu un radošu darbību; vai pedagogs spēj pilnveidot savas radošās spējas, pašizglītoties un spēj būt atvērts jaunām idejām; vai bērnam ir radīta pozitīva vide; vai bērnam tiek dota iespēja radošo potenciālu izmantot bez laika ierobežojuma; vai bērns tiek slavēts. Atslēgvārdi: krāsas, krāsu terapija, radošums, vizuālā darbība, skolēni ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem.en_US
dc.description.abstractThe theme that was analized in this work is „Knowing colors during painting lessons by children with middle mental development problems during basic school years”. The goal of analysis is to theoreticly research and analyse theory abour color therapy, options of knowing the colors by pupils with middle mental development problems. Diplom consists of two parts: theory and practice. Authors', such as Kaleja, Pitagora, Paraceltusa, Bebres, Hibneres, Karpovas, Svences, etc. Knowledges were used in the theory part. Dilpom was writtedn about the role and impact of color, color types, was described the visual activity, the nature and types of it. Was analysed the process of knowing the colors during painting lessons. It’s very important for human to recognize the colors, to orient colors in the world, accordingly learning how to use colors in different situations. To research about the tasks that positivly contribute to exploring color art class the author set severalconditions:the respect ofthe child'sindividual abilities, skills; or visualclassroomteacherusesa variety of tasks; or if a teacheris able to inducechildren toactive and creativeactivity; orif a teacheris able todeveloptheir creativity,self-educate, and able to beopen to new ideas; whether the child hascreateda positive environment; or the child isgiven the opportunityto usetheir creative powerswith no time limit; or a child ispraised. Keywords: color, color therapy, creativity, visual activity, students with moderate to middle mental development problems.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleKrāsu iepazīšana vizuālās mākslas stundās skolēniem ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem sākumskolas vecumposmāen_US
dc.title.alternativeLearning the colours in visual art lessons for pupils with medium severe developmental disturbances at the primary school levelen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record