Gāzes un to siltuma īpašības fizikas priekšmeta apguvē vidusskolā
Author
Simanoviča, Zigeta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Broks, Andris
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fekultātes Pieaugušo pedagoģiskās izglītības centrā sadarbībā ar LUFizikas un matemātikas fakultāti. Šī darba pārskats 86 lpp. kopapjomā satur ievadu ( 2 lpp.), divas daļas (7 un 31 lpp.), nobeigumu (3 lpp.), kā arī izmantotās informācijas avotu sarakstu (13 avoti) un pielikumu ( 16 vienības). Tekstā iekļauti 8 attēli un 37 tabulas.
Darbā īstenots mērķis izstrādāt tēmas „Gāzu uzbūve un siltuma īpašības” tematisko saturu un šī satura īstenošanas un apguves vērtēšanas metodiku fizikas skolotāja darbībai mūsdienu vispārizglītojošā vidusskolā. Darba gaitā apzināti esošie tematiskie materiāli to satura un metodikas aspektā, izvēlētās priekšmeta programmas ietvaros veidots tēmas praktiskā īstenojuma projekts, pārbaudīta izstrādnes efektivitāte pedagoģiskajā procesā, kā arī sagatavoti secinājumi un priekšlikumus izstrādnes turpmākajai attīstībai un pilnveidei. Diplomdarba galvenais rezultāts ir izvēlētās fizikas priekšmeta programmas tēmas realizācijas kompleksa plānojuma projekts, kurā kopsaistībā izstrādāts skolas stundu satura un metodiskais nodrošinājums, kā arī skolēnu sasniegumu (starprezultātu un gala rezultāta) vērtēšanas metodika.
Atslēgas vārdi: tēmas saturs, satura apguves metodika, skolēnu sasniegumu vērtēšana. The diploma paper worked out in the Centre of Adult Pedagogical Education of the Faculty of Education, Psychology and Art in cooperation with the Faculty of Physics and Mathematics at University of Latvia consists of 86 pages including an introduction (2 pages), 2 units (7 and 31 pages), 13 bibliographic works and 16 appendixes. The text is completed with 8 pictures and 37 tables.
The research topic is “The physical properties of gases and the characteristics of heat” and the research goal is theoretical and practical research into the topic and into the methodology of evaluation within the general secondary education. The results of the theoretical research are used to elaborate a practical project aimed at applying the topic within the pedagogical process, to work out conclusions and suggestions for further improvements. Research result is a project for the representative topic in physics aimed at working out a syllabus and methodology, as well as evaluation scheme for the students’ achievements.
Key words: content of topic, methodology of acquiring, evaluation of students’ achievements.