Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Ievaen_US
dc.contributor.authorKonopecka, Daceen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:10Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:10Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other23140en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12129
dc.description.abstractDiplomdarba temats ir „Vispārcilvēcisko vērtību aktualizēšanas iespējas M.Zālītes personības un daiļrades iepazīšanas stundās 11.klasē”. Diplomdarba autores mērķis ir izstrādāt metodisko sistēmu, kas rosinātu 11.klases skolēnus aktualizēt sev nozīmīgas vispārcilvēciskās vērtības M.Zālītes daiļradē un iekļaut tās savā vērtību sistēmā, pilnveidojot un nostiprinot to. Metodiskās sistēmas variants ir izstrādāts teorētiskās literatūras studiju, pedagoģiskās darbības pieredzes un pedagoģiskā izmēģinājuma rezultātā. Diplomdarbam ir četras nodaļas. Pirmajā nodaļā apskatīts M.Zālītes personības un daiļrades raksturojums vērtīborientējošā vidusskolas mācību kontekstā. Otrajā nodaļā atspoguļots skolotāja sagatavošanās darbs vērtīborientētai M.Zālītes daiļrades apguvei 11.klasē. Trešajā nodaļā piedāvāts skolotāja un skolēnu vērtīborientējošas sadarbības īstenojums. Ceturtajā nodaļā raksturota pedagoģiskā izmēģinājuma norise un rezultāti. Pētījums kopumā pierāda, ka izstrādātais metodiskās sistēmas variants vispārcilvēcisko vērtību aktualizācijai Māras Zālītes daiļrades apguves procesā ir veicinājis skolēnu personības pilnveidošanos vērtību izpratnes ziņā, radot līdzpārdzīvojumu un izpratni par M.Zālītes nozīmīgumu latviešu literatūrā.en_US
dc.description.abstractThe theme of the diploma paper is ”Possibilities of actualizing common human values in lessons devoted to M. Zālīte`s personality and creative work in Grade 11”. The aim of the author of the diploma paper is to develop a methodological system to encourage Grade 11 students to actualize common human values important to them in M. Zālīte`s creative work and include them in their value system improving and strengthening it. The offered variant of the methodological system is developed as the result of studies of theoretical literature, the experience gained in practical pedagogical work and a pedagogical experiment. The diploma paper consists of four chapters. The first chapter deals with the characterization of M. Zālīte`s personality and creative work in the context of value oriented learning and teaching in the secondary school. The second chapter reflects the teacher`s preparatory work for value oriented study of M. Zālīte`s creative work in Grade 11. The third chapter offers the implementation of value oriented cooperation between the teacher and the students. The fourth chapter characterizes the process and the results of the pedagogical experiment. The research as a whole proves that the developed variant of the methodological system for actualizing common human values while studying M. Zālīte`s creative work has promoted the improvement of students` personalities, creating the feeling with and understanding of the importance of M. Zālīte in Latvian literature.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleVispārcilvēcisko vērtību aktualizēšanas iespējas Māras Zālītes personības un daiļrades iepazīšanas stundās 11.klasēen_US
dc.title.alternativePossibilities of actualizing common human values in lessons devoted to Māra’s Zālīte’s personality and creative work in Grade 11en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record